• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 10.07.08, 17:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts asub rongiliiklust arendama

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts esitas täna valitsuskabinetile rongiliikluse arendamise kava.
Kava lähtub riigikogu kinnitatud „Transpordi arengukavast 2006-2013“, mille kohaselt tuleb kindlustada ohutu liiklemine raudteel, tõsta rongiliikluse kiirust ja jätkata reisirongiliiklust vähemalt senises mahus. Selleks, et neid ülesandeid täita, tuleb lähiaastatel investeerida nii raudteesse kui ka uutesse rongidesse, teatas ministeerium.
Valitsuskabinet arutas vajadust arendada Rapla, Viljandi ja Pärnu suuna raudtee infrastruktuuri selliselt, mis võimaldaks neil raudteedel reisirongiliikluse jätkumist vähemalt tänases mahus ja uute rongidega, samuti peab rongidel aastaks 2012 olema nendel liinidel võimalik sõita kiirusega 110 kuni 120 kilomeetrit tunnis. Valitsus otsustas volitada majandus- ja kommunikatsiooniministrit alustama infrastruktuuri omanikuga läbirääkimisi pikaajalise lepingu sõlmimiseks, samuti tuleb ette valmistada selleks vajalik riigikogu otsuse eelnõu.
Teise punktina esitas Parts valitsuskabinetile ettepaneku osta uued reisirongid nii Tallinna lähiliinidele kui ka kaugliinidele. Rongide ostuks sõlmiks valitsus halduslepingu ASiga Elektriraudtee, kuid reisirongiliiklust korraldaks ettevõte, kelle leidmiseks korraldab valitsus rahvusvahelise konkursi. Valitsus toetas seda ettepanekut ning kohustas ministrit ette valmistama valitsuse korralduse eelnõu, millega antakse ASile Elektriraudtee volitus uute reisirongide hanke väljakuulutamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Tehnilise järelevalve ameti hinnangute järgi vajab Rapla, Viljandi ja Pärnu suuna raudtee infrastruktuur järgmise viie aasta jooksul investeeringuid kuni 650 miljonit krooni. Veeremi koosseisu ostmiseks on kogu vajadus umbes 2,7 miljardit krooni, millest 1 miljard krooni on valitsus kavandanud eraldada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest. Lõplikud summad selguvad riigihangete käigus.
Parts kommenteeris otsust valitsuse pressikonverentsil, et kuigi täna võivad olla tumedamad ajad, tuleb näha helgemat tulevikku ja rongiliiklust säilitada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele