• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 29.07.08, 14:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti sadamad võistlevad Vene transiidi pärast

Venemaa majanduskasvu ja üha suureneva kaubavahetuse tõttu Euroopa Liiduga mitmekordistub Balti regioonis konteinervedude maht. Läti juba valmistub suurenevateks kaubamahtudeks, Eesti aga arendab Vene transiidi asemel koostööd hoopis Hiinaga.
Kuigi idanaaber üritab tugevalt arendada oma sadamaid, on Balti sadamatel ka tulevikus kaubasadamatena oluline osa, sest Soome lahe ääres paiknevad Primorski ja Peterburi kaubasadamad ei tule üksi selliste kaubamahtudega toime, nagu ka ei suuda seda Hamburgi ja Rotterdami sadamad, kirjutas YLE Uutiset.
Venemaa suursaadik Lätis Aleksandr Vezjakov ütles paar päeva tagasi, et Venemaa ei lõpeta naftatoodete ja konteinerite vedu läbi Baltimaade, kuna just Läti sadamatel on palju kasutamata ressursse, lükates sellega ümber Venemaa asepeaministri Sergei Ivanovi varem öeldu, et transiidist läbi teiste riikide loobutakse täielikult.
Läti ja Leedu sadamad võidavad olukorrast kõige rohkem, sest mõlemal riigil on koostöö seljatoena vähemalt kehtiv piirileping. Eesti kaudu käivale Vene transiidile andsid löögi pronkssõduriga seotud rahutused, mis läksid Eesti riigile maksma ligikaudu pool miljardit eurot (7,78 miljardit krooni), kirjutas YLE Uutiset. Vene nafta- ja kaubasaadetised läbi Eesti kahanesid kiiresti ja ka muud Eesti idaärid kannataside selle tõttu. Seepärast hakati ka Eestis kiiresti otsima vähenenud veomahtudele muid võimalusi.
Läbirääkimised Hiinaga on olnud edukad ning Tallinna lähedale Muugale kerkib hiinlaste konteinerterminal, esimesed laevad Hiinast peaksid saabuma juba paari aasta pärast, kirjutas Soome uudistekanal.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele