• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 29.07.08, 14:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti sadamad võistlevad Vene transiidi pärast

Venemaa majanduskasvu ja üha suureneva kaubavahetuse tõttu Euroopa Liiduga mitmekordistub Balti regioonis konteinervedude maht. Läti juba valmistub suurenevateks kaubamahtudeks, Eesti aga arendab Vene transiidi asemel koostööd hoopis Hiinaga.
Kuigi idanaaber üritab tugevalt arendada oma sadamaid, on Balti sadamatel ka tulevikus kaubasadamatena oluline osa, sest Soome lahe ääres paiknevad Primorski ja Peterburi kaubasadamad ei tule üksi selliste kaubamahtudega toime, nagu ka ei suuda seda Hamburgi ja Rotterdami sadamad, kirjutas YLE Uutiset.
Venemaa suursaadik Lätis Aleksandr Vezjakov ütles paar päeva tagasi, et Venemaa ei lõpeta naftatoodete ja konteinerite vedu läbi Baltimaade, kuna just Läti sadamatel on palju kasutamata ressursse, lükates sellega ümber Venemaa asepeaministri Sergei Ivanovi varem öeldu, et transiidist läbi teiste riikide loobutakse täielikult.
Läti ja Leedu sadamad võidavad olukorrast kõige rohkem, sest mõlemal riigil on koostöö seljatoena vähemalt kehtiv piirileping. Eesti kaudu käivale Vene transiidile andsid löögi pronkssõduriga seotud rahutused, mis läksid Eesti riigile maksma ligikaudu pool miljardit eurot (7,78 miljardit krooni), kirjutas YLE Uutiset. Vene nafta- ja kaubasaadetised läbi Eesti kahanesid kiiresti ja ka muud Eesti idaärid kannataside selle tõttu. Seepärast hakati ka Eestis kiiresti otsima vähenenud veomahtudele muid võimalusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läbirääkimised Hiinaga on olnud edukad ning Tallinna lähedale Muugale kerkib hiinlaste konteinerterminal, esimesed laevad Hiinast peaksid saabuma juba paari aasta pärast, kirjutas Soome uudistekanal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele