• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,03%5 888,52
  • DOW 30−0,23%42 043,7
  • Nasdaq 0,56%19 116,57
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,03%5 888,52
  • DOW 30−0,23%42 043,7
  • Nasdaq 0,56%19 116,57
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • 16.02.09, 14:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitse nõu vajati enim finantsteenustega seoses

Jaanuaris helistati tarbijakaitseametisse kõige rohkem finantsteenuste pärast, peamiseks mureks olid probleemid laenude tagasimaksmisega, inkassofirmadega, liisingutega.
Tarbijakaitseamet koostas jaanuaris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 326 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 7 ettekirjutust, 72 otsust väärtegude kohta kogusummas 44 140 krooni, suulise hoiatusega piirduti 7 korral, teatas amet.
Teenustega seoses helistati 340 korral. Ka jaanuaris küsisid tarbijad kõige rohkem – 59 korral - nõu finantsteenuste osas (laenud, liisingud jms). Tarbijatel oli probleeme laenude tagasimaksetega, inkassofirmadega, liisingute ja muu samalaadsega.
Ehitusteenustega seoses helistati 23 korda, põhiliseks probleemiks olid aknad-uksed ning ehitustööd. Eluasemekulude kohta küsiti nõu 26 korral.
Kaugmüük ja internetikaubandus tekitas küsimusi 33 korral. Küsimuseks firma usaldusväärsus ja kauba kättesaamise pikk ooteaeg.
Turismiteenuseid osutavate firmade usaldusväärsus ja pankrotistunud firmadelt raha tagasi saamise küsimus tõi tarbijakaitseametisse jaanuarist 18 telefonikõnet.
Kaubanduse kohta laekus 75 kaebust, millest kõik olid seotud tööstuskaupadega. 28 kaebust laekus jaanuaris tehnikakaupade kohta (sh kodutehnika, arvutid ja tarvikud, telefonid ja muud sidevahendid jms). Probleemid mööbliga olid kaebuste sisuks 13 korral ning jalatsid ning käekotid ja kohvrid valmistasid tarbijatele peavalu 20 korral.
Uue aasta algusega kasvas kirjalike järelepärimiste arv. Jaanuaris tegid tarbijad ning ettevõtjad tarbijakaitseametile 532 kirjalikku järelepärimist. Huvi tunti kaabel-, digi-, SAT-TV kohta. Palju küsimusi tekitasid ka finantsteenused (laenud, liisingud jms), internetikaubandus, telefoniteenused, ehitusteenused, arvutid ning turismiteenused. 46 järelepärimise põhjuseks oli reklaam, mida 15 korral peeti tarbijat eksitavaks.
Tööstuskaupadega oli probleeme 553 korral. Toidukaupade suhtes esitatud pretensioone oli kokku 19. Reklaamidega seondus 10 kõnet, mille puhul enamasti poldud rahul reklaami eksitava sõnumiga või pealetükkiva esitusviisiga.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele