• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • 12.08.09, 16:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtja Jaanus Tamme arendab jahisadamat

Jaanus Tamme on Noblessneri Jahtklubi arendaja kesklinna lähistel Peetri sadmas. Temaettevõte Sailinvest rendib BLRT-lt suurt osa sadamaks vajalikkumaapealset pinda ja akvatooriumi, et sellele elu sisse puhuda.
"Mina plaanin sadamat arendada oma finantseeringutest ning erinevatefondide abiga," selgitas avamerepurjetaja oma kapitali.
Tamme sõnul toob ta tegevus kasu kogu Läänemere mereturismi arengule,kuna ta juba on EAS-ist saanud toetust turunduse ja kommunikatsiooni peale. Mis puudutabranna-ala avamist, siis sellest saavat kasu kõik - linn, Sailinvest,BLRT, mereturistid ja linnakodanikud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Septembris avatavas väikelaevasadamas on kohti pea poolesajale laevale, järgmise hooaja investeeringud toovad juurde 150 kaikohta. Jahisadama lahutamatuks osaks saab kultuuri lootsimine mööda merd - Nargen Festival toimub Noblessneri Valukojas. Samuti plaanib Sailinvest turismi arendada rahvusvahelisi purjetamisvõistlusi sisse tuues. Nii toob näiteks Volvo Ocean Race, mis sel suvel Eestist mööda purjetas, tavaliselt peatuspaika kahe nädala jooksul pool miljonit turisti.Probleeme teevad sadamatele ja muudele ranna-ala rajatistele kiirlaevade lained. Jaanus Tamme hinnangul uhuvad need lisaks praeguste rajatiste purustamisele ka tulevased 18 miljonit lihtsalt merre: ”Kui see kihutamine jätkub, siis surevad Tallinnas kõik väikesadamad välja ja linn ei saa oma plaanitud Kalasadamat arendada. Pirita muul peab küll mõned aastad veel vastu, aga kui sealt varsti suurte laevade lained üle käivad, siis ega nende kaidel pikka pidu ei ole.”Lisakulutused veealuste struktuuride kindlustamiseks esitavad Tammele paraja väljakutse, kuigi saaks ka teistmoodi: „Head näited on Helsingi ja Stockholm, kus suured reisilaevad ja väikejahid saavad koos eksisteerida, samuti on rannikud täis väikesadamaid, mida hoitakse. Meil on kaks saart ja neis kummaski pole varsti võimalik silduda. Odavam on vast laeva kiirust piirata kui lainemurdjaid ehitada,” nentis Tamme, kellel on oma sadamas 30 000 ruutmeetrit akvatooriumi.Naabermaad väärtustavad oma rannaala hoopis teisiti - piiravad laevaliikluse kiirust. Boonusena naudivad reisijad ranna-äärse mereelu vaatamist ning purjetamisel-kalapüügil on võimalik areneda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele