• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,01%39 783,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,34
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,01%39 783,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,34
  • 22.10.09, 08:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BÖRS: Boeing kaotab lennukõrgust

Boeing pidi kolmandas kvartalis oma uue 787 Dreamlineri ja 747-8 suurlennuki programmide viibimise tõttu vastu võtma 3,5 miljardit dollarit kulusid. Sellest piisas, et Boeing kolme kuu lõikes ka puhaskahjumisse lennutada.
Lennukitootja puhaskahjumiks kujunes 1,56 miljardit dollarit ehk 2,23 dollarit aktsia kohta. Seda on rohkem kui analüütikute 2,1dollariline kahjumiprognoos. Eelmisel aastal suutis Boeing aga samal ajal teenida kasumiks 695 miljonit dollarit ehk 96 senti aktsia kohta.
Tänu eelmise aasta streigist mõjutatud madalale käibebaasile suutis Boeing oma müügitulusid suurendada. Kolme kuu käive kosus 9,1% ehk 16,7 miljardi dollarini, analüütikud ootasid veelgi enam - 17,2 miljardit dollarit.
Juba augustis teatas Boeing, et on sunnitud esimese kolme testimisel oleva Dreamlineri väärtust nende modifitseerimise tõttu 2,5 miljardi dollari võrra maha kandma. Lisaks tuli miljard dollarit kahjumit vastu võtta 747-8ga seotud oodatust suuremate kulude ja madalama nõudluse tõttu. Klientidele ja tarnijatele makstavad trahvid suurenevad ka edaspidi veel õhku tõusmata uute lennukite tagasilöökide pärast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Probleemide lahendamise finantseerimiseks suurendas kontsern kolmandas kvartalis ka oma võlakoormust, müües pea 2 miljardi dollari eest võlakirju. Kolmanda kvartali lõpu seisuga oli Boeingul raha 6,6 miljardit dollarit, teise kvartali lõpus aga 5 miljardit dollarit.
Kuigi lennuoperaatorid on majandussurutise tõttu tellimusi tühistanud või edasi lükanud, õnnestus Boeingul eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes seekord tarneid siiski 35% suurendada, peamiselt küll mullu septembris alanud ja kaks kuud kestnud streigi tõttu. Sel aastal plaanib Boeing tarnida kokku 480-485 lennukit.
Boeingu koguaasta kasum aktsia kohta peaks tulema 1,35 ja 1,55 dollari vahele, aastakäibeks prognoosib ettevõte aga 68 kuni 69 miljardit dollarit. Kontserni eelmine, enne mahaarvamisi tehtud kasumiprognoos oli 4,7 kuni 5 dollarit aktsia kohta. Järgmise aasta prognoose ei avalda Boeing enne jaanuari. Boeingu aktsia hind näitas eile börsi avanedes kerget kukkumist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele