• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 15.12.09, 18:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirmade kahjumid tulevad oodatust suuremad

Lennufirmade kahjumid järgmisel aastal võivad ulatuda 5,6 miljardi dollarini, mis on 47 protsenti suurem, kui varasemad prognoosid, vahendab Bloomberg Rahvusvahelise Transpordiühenduse (IATA) hinnangut.
Põhjused suuremateks kahjumiteks on kasvavad naftahinnad ja vähesemate reisijate pärast võitlemine hindade alandamisega. Järgmiseks aastaks prognoositud kahjumid on siiski vaid pool 11 miljardi dollarilisest kahjumist, mida oodatakse sellelt aastalt. Veel septembris prognoosis IATA tööstuse järgmise aasta kahjumiks 3,8 miljardit dollarit. 
Reisijate poolne nõudlus võib pärast selleaastast 4,1protsendilist langust järgmisel aastal kasvada 4,5 protsenti, rääkis IATA üldjuht Giovanni Bisignani täna Genevas.
Bisignani lisas veel, et globaalne käive võib kerkida 4,9 protsenti 478 miljardi dollarini, mis siiski jääb alla 2008. aasta tipphetke 535 miljardilisest käibest. „Kõige hullem on ilmselt seljataga,“ märkis ta. „Järgmisel aastal hakkavad võtmestatistikud liikuma õiges suunas. Lennufirmade kütusevälised kulud võivad näiteks langeda 1,3 protsenti,“ lisas mees.

Artikkel jätkub pärast reklaami

IATA prognoosib, et 26 protsenti opereerimiskuludest moodustab järgmisel aastal kütus. See on kaks korda kõrgem kulu, kui aastatel 2001 ja 2002. Organisatsiooni hinnangul maksab nafta järgmisel aastal keskmiselt 75 dollarit barrelist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele