Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Peibutushind meelitab kohale jaekliendi

    Saint-Gobain Ehitustooted ASi äriüksuse direktor Hellart Kala tõi näite, kus ostumöllult ostetud soodushinnaga kinnitustarvikud osutusid kolmandiku võrra kallimaks kui sama toode kodukandi poes. "Sellest ei saa muidugi järeldada, et seal kõik tooted odavamad on. Aga kas ikka on mõtet iga asja pärast möllata? Elu jääb ju elamata," arutles ta.
    Kala hinnangul on igakuiste sooduspakkumiste kasutamine psühholoogiline nipp, kus inimene meelitatakse poodi ning seal olles mõtleb ta, et ostaks veel üht-teist. "Hiljem avastad, et mujal hoopis parem hind. Kui oled korra petta saanud, ei tahagi enam hindu võrrelda ja jääd selle poe kliendiks, kust korra odavamalt kauba kätte said," lisas ta.
    Ehitus Service OÜ tegevdirektor Jaanus Vihandi kinnitas, et odavate toodete eesmärk ongi klient poodi meelitada. "Loodame, et nad siis ka muud ostavad, sest ega need tooted, mida me väga odavalt pakume, pole need, mis raha teenivad," lisas ta.
    Ostumöll on vaid üks Bauhofi kümnekonnast kampaaniast. "Erinevaid sooduspakkumisi teeme aastaringi. Meie mahu juures mõjutab tulemust märgatavalt see, kas meid külastab kalendrikuus miljon klienti või 900 000," rääkis Vihandi. Tema sõnul on kasumimarginaalid langenud ühes hindadega, mida põhiliste toodete osas püütakse konkurentidega võrreldes hoida 10% madalamal tasemel.
    Väikestel ja keskmise suurusega poodidel on suurtega raske konkurentsis püsida. "On väikekauplused, kust saab n-ö leiva-saia kätte, aga vorst-juust tuleb ikka mujalt hankida. Just sellistel poodidel on praegu väga raske ja paljud neist on ka tegevuse lõpetanud või lõpetamas," kirjeldas Vihandi turuseisu.
    "Meie oleme ausad kaupmehed, meie oma klienti ei lollita. Suured kauplusteketid tõstavad kõigepealt hinna üles ja siis teevad soodusmüüki. Mina pean oma klientidest lugu ja sellist tsirkust ei tee," oli 1997. aastast tegutseva Viimsi Kaubahoov OÜ omanik Rein Haarde resoluutne.
    Ta tõi näite ehituspuitu müünud firmast, kes tõstis hinna lakke ning müüs siis soodustusi tehes tihukaupa, ja veel soodsamalt pakiga ostjale. "Ja see oli ikkagi kallim kui mõistliku juurdehindluse juures, mis kataks kulud ja annaks mõistliku kasumi. Mõistlikuks kasumiks pean kuni 10%," rääkis Haarde.
    "Minu hinnangul on tegemist kõlvatu konkurentsiga. Suurtele on see muidugi ellujäämise küsimus: neil on suur töötajaskond, peremees on kaugel-kõrgel ja kogu müügistrateegia on ju sealtpoolt ette kirjutatud," märkis ta.
    Ehituspoodide kampaaniad on eelkõige suunatud jaekliendile ja ehitusfirmasid need kuigivõrd ei puuduta.
    SRV tegevjuht Margus Mändmets ütles, et hangivad suurema osa materjalidest allhankijate kaudu või suuremate hangete puhul otse tootjailt ja edasimüüjailt. "Seega ei mõjuta kaupluste kampaaniad meid kuigivõrd," märkis ta.
    Ferdmasteri tegevjuht Meelis Tint oli sama meelt. Ta ütles, et ehituspoodide kampaaniad ei mõjuta ilmselt ka kümnemehelist väikefirmat. "See on eratarbija pidu," märkis ta.
    Suuremate tarnete osas eelistab Ferdmaster jõuda tootjani või vähemalt maaletoojani. "Nii palju kui on tootjaid ja maaletoojaid, niipalju on meil ka partnereid materjalide hankimiseks. Vahel on vaja Opelit, vahel Mercedest," tõi ta näite.
    PERI ASi juhatuse esimees Raivo Vesiaid ütles, et nende kindel partner on emaettevõte, kust materjali saamine ei ole probleem. "Praegune palju suurem probleem on olemasoleva laojäägi realiseerimine antud turusituatsioonis," tõi ta välja.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.