• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 11.01.10, 14:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rakvere Lihakombinaat: võitlus jätkub!

Rakvere Lihakombinaadi 2010. aasta eesmärgiks on jätkuv turuosa kasvatamine Eestis ning Lätis ja Leedus, kus tegutsevad ettevõtte tütarfirmad, märkis kombinaadi juhatuse esimees Anne Mere.
Eelmise aasta lihatoodete turgu iseloomustasid pidevad allahindlused ja kampaaniad jaekaubanduses ning tugev konkurents lihatööstuste hulgas. AC Nielseni andmetel vähenes lihatoodete tarbimine Eestis võrreldes 2008. aasta sügisperioodiga kogumahult 3% ning lihatoodete käibelt 9%. Lihatoodete turgu iseloomustab kategooriate muutus kallimatelt toodetelt odavamatele.
 „Oleme turuliider Eestis ja ka Lätis, kus omame 24%-list turuosa, mida 2009. aastal kasvatasime 2,4% võrra,“ sõnas Anne Mere.                                                              
Juhatuse esimehe  sõnul on lisaks üldisele tarbimislangusele viimase kahe aasta jooksul muutunud oluliselt tarbijate ostukorv. „Sarnaselt möödunud aastale, saab 2010. aasta märksõnadeks lihatoodete turul jätkuvalt olema soodamate toodete nagu keeduvorstide, viinerite, pihvide ja ka värske hakkliha tarbimine. Samas näitas sügisperioodil talvelihade müük 34%-list kasvu, mis iseloomustab tarbijate teadlikkuse tõusu ja kodumaise liha eelistamist odavamale importlihale,“  lisas Anne Mere.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turu-uuringu firma AC Nielseni oktoober-november andmete põhjal on Rakvere Lihakombinaat jätkuvalt kindel turuliider omades 31% lihatoodete mahulisest turust. Turul teist positsiooni hoidev Atria Eesti on aastaga turuosa märgatavalt kaotanud 21%lt 2008. aastal 13%le 2009 ning Maag Lihatööstus kolmandal positsioonil säilitades 12%lise turuosa. Neljandale positsioonile, möödudes Saaremaa Lihatööstusest, on tõusnud Tallegg omades tänaseks kokku 8%list turuosa. Kokku omavad 5 lihatööstust  71%list turuosa kogu Eesti lihatoodete turust.    
 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele