Rakvere Lihakombinaadi 2010. aasta eesmärgiks on jätkuv turuosa kasvatamine Eestis ning Lätis ja Leedus, kus tegutsevad ettevõtte tütarfirmad, märkis kombinaadi juhatuse esimees Anne Mere.
Eelmise aasta lihatoodete turgu iseloomustasid pidevad allahindlused ja kampaaniad jaekaubanduses ning tugev konkurents lihatööstuste hulgas. AC Nielseni andmetel vähenes lihatoodete tarbimine Eestis võrreldes 2008. aasta sügisperioodiga kogumahult 3% ning lihatoodete käibelt 9%. Lihatoodete turgu iseloomustab kategooriate muutus kallimatelt toodetelt odavamatele.
„Oleme turuliider Eestis ja ka Lätis, kus omame 24%-list turuosa, mida 2009. aastal kasvatasime 2,4% võrra,“ sõnas Anne Mere.
Juhatuse esimehe sõnul on lisaks üldisele tarbimislangusele viimase kahe aasta jooksul muutunud oluliselt tarbijate ostukorv. „Sarnaselt möödunud aastale, saab 2010. aasta märksõnadeks lihatoodete turul jätkuvalt olema soodamate toodete nagu keeduvorstide, viinerite, pihvide ja ka värske hakkliha tarbimine. Samas näitas sügisperioodil talvelihade müük 34%-list kasvu, mis iseloomustab tarbijate teadlikkuse tõusu ja kodumaise liha eelistamist odavamale importlihale,“ lisas Anne Mere.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Turu-uuringu firma AC Nielseni oktoober-november andmete põhjal on Rakvere Lihakombinaat jätkuvalt kindel turuliider omades 31% lihatoodete mahulisest turust. Turul teist positsiooni hoidev Atria Eesti on aastaga turuosa märgatavalt kaotanud 21%lt 2008. aastal 13%le 2009 ning Maag Lihatööstus kolmandal positsioonil säilitades 12%lise turuosa. Neljandale positsioonile, möödudes Saaremaa Lihatööstusest, on tõusnud Tallegg omades tänaseks kokku 8%list turuosa. Kokku omavad 5 lihatööstust 71%list turuosa kogu Eesti lihatoodete turust.