• OMX Baltic0,51%294,23
  • OMX Riga0,26%910,79
  • OMX Tallinn0,23%1 911,57
  • OMX Vilnius0,43%1 267,66
  • S&P 500−0,63%6 629,07
  • DOW 30−0,65%45 952,24
  • Nasdaq −0,47%22 562,54
  • FTSE 1000,12%9 436,09
  • Nikkei 2251,27%48 277,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,16
  • OMX Baltic0,51%294,23
  • OMX Riga0,26%910,79
  • OMX Tallinn0,23%1 911,57
  • OMX Vilnius0,43%1 267,66
  • S&P 500−0,63%6 629,07
  • DOW 30−0,65%45 952,24
  • Nasdaq −0,47%22 562,54
  • FTSE 1000,12%9 436,09
  • Nikkei 2251,27%48 277,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,16
  • 12.03.10, 16:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rahandusminister keelab fondide kahjumit ajatada

Rahandusminister avalikustas sel nädalal määruse eelnõu, mis reguleerib investeerimisfondi vara puhasväärtuse määramise korda, keelates seejuures fondide kahjumit ajatada.
Rahandusministeeriumi finantsturgude osakonna juhtaja Thomas Auväärt kommenteeris: "Määruse eelnõu väljatöötamine ei tugine aga konkreetselt ühestki kuritarvitusest ega muust rikkumisest. Osaliselt on aga uue regulatsiooni väljatöötamise tinginud viimaste aastate arengud finantsturgudel, kus n-ö ebalikviidsete väärtpaberite adekvaatne hindamine on osutunud üsna komplitseerituks."
Auväärt lisas, et eelnõuga täpsustakse osakuomanike huvides nõudeid selliste väärtpaberite väärtuse leidmiseks. "Ka nimetatud reegli kehtestamine, mille kohaselt ei saa enam investeerimisfondi realiseeritud kasumit või kahjumit ajatada, teenib otseselt osakuomanike huve. Selline nõue peaks tagama võrdsema kohtlemise fondi vara puhasväärtuse arvutamisel olemasolevate fondi osakuomanike ja uute osakuomanike vahel," sõnas ta.
Määruse eelnõu väljatöötamisel arvestas rahandusministeerium teiste riikide vastava valdkonna regulatsioone.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele