• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.04.10, 08:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallo: korruptsioon on kokkuleppe küsimus

Mida me korruptsiooniks peame, on kokkuleppe küsimus, kommenteeris avaliku teenistuse eetikakoodeksi autor Ivar Tallo Pärnu linnapea ametiauto hanget.
Järgneb Ivar Tallo kommentaar.
Osa neist kokkulepetest on seadusena fikseeritud, osa tavaõiguse tasemel ja sõltuvad ühiskonna meelsusest. Umbes sarnane olukord oli Keila-Joa majade müügiga, Lennart Meri majaehitusega. Neid olukordi pole käsitletud korruptiivsetena, kuigi ühiskonnas on olnud vastakad arvamused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärnu juhtumi puhul on tegu linnavalitsuse ja mitte linnapea renditud autoga, mis vähendab korruptsiooniohtu. Pigem tuleb linnavalitsuse ametnikule avaldada tänu maksumaksja raha säästmise eest. Olukord muutuks, kui Info-Autol oleks linnaga asjaajamist.
Nii väikeses ühiskonnas, nagu seda on meie oma, on raske vältida kas või näivaid seoseid asjaosaliste vahel. Teatud juhtudel on seetõttu otstarbekas käitumise orientiiriks võtta muu kui absoluutse neutraalsuse nõue. Seda on meil tehtud ka korruptsioonivastastes seadustes, kus on lubatud teha erandeid toimingupiirangutesse. Väikeses maakoolis võib direktor oma õpetajast naise tööle võtta, selmet viimane lehmalauta saata või et ta töötuna kodus oleks.
Parem oleks, kui kõik ostaksid endale ise auto. Aga me oleme ise pannud avaliku ja erasektori ebavõrdsesse olukorda. Erasektor on kasutanud autot palgalisana ja ahvatlenud avaliku sektori töötajaid sama tegema.
Lisaks on auto Eestis siiski veel prestiiži küsimus ja on olemuslikult kuidagi ebavõrdne, et tubli ja rahva toetust leidnud inimene peaks leppima mingi baasmudeliga, samal ajal kui palju vähem vastutusrikka ameti pidaja erasektoris võib priisata Porschega, mille tarbijad kinni maksavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

 
 
Autor: Väinu Rozental, Kadri Bank

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele