• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 06.04.10, 12:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota võib saada USA-lt maksimumtrahvi

USA võimud süüdistavad Toyotat teadlikus auto pidurisüsteemi defekti varjamises ning sealne transpordiministeerium sihib Jaapani autotootjale suurimat võimalikku tsiviiltrahvi.
Trahvi suurus oleks 16,4 miljonit dollarit ning tegemist on maksimaalse summaga, mille valitsus saab kelleltki tsiviiltrahvina välja määrata, vahendavad Bloomberg ja Financial Times.
Transpordiminister Ray LaHood avaldas võimaliku trahvi sel nädalal pärast Toyota teadet automüügi märtsikuisest 41protsendilisest kasvust USAs. Samas on autotootja alates jaanuarist kutsunud tagasi enam kui kaheksa miljonit autot üle maailma, neist 2,3 miljonit USAs.
"Transpordiministeeriumi samm näitab, et ohutus ja turvalisus on USA jaoks tähtsad ja nad kavatsevad võidelda vaat et viimse verepiisani," märkis Riikliku Maanteeameti Ohutuseüksuse endine juht Joan Claybrook ning kiitis valitsust selle eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordiminister LaHood rääkis eile, et Toyota ootas vähemalt neli kuud enne, kui neile võimalikku kiirendamist põhjustavast veast rääkis, aga USAs on ettevõtetel sellistest vigadest teatamiseks aega antud maksimaalselt viis tööpäeva.
"Meil on tõendid, et Toyota ei suutnud oma õiguslikke kohustusi täita. Mis veel halvem, nad varjasid ohtlikku defekti USA eest teadlikult ja kuude kaupa ning ei võtnud midagi ette miljonite autojuhtide ja nende perekondade kaitseks," teatas LaHood.
Toyota on enda sõnul praeguseks teinud palju ohutuse parandamiseks. "Oleme juba astunud mitmeid olulisi samme kommunikatsiooni parandamiseks valitsuse esindajate ja klientidega just eeskätt ohutust puudutavatel teemadel," kommenteeris Toyota Põhja-Ameerika üksus.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele