• OMX Baltic−0,27%303,1
  • OMX Riga−0,17%869,43
  • OMX Tallinn0,35%1 994,9
  • OMX Vilnius0,3%1 195,7
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 100−0,32%8 531,61
  • Nikkei 2251,24%37 386,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,27%303,1
  • OMX Riga−0,17%869,43
  • OMX Tallinn0,35%1 994,9
  • OMX Vilnius0,3%1 195,7
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 100−0,32%8 531,61
  • Nikkei 2251,24%37 386,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 19.04.10, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukid võivad homme startida

Euroopa Liidu transpordiministrid võisid otsustada eilsel videokonverentsil, et homme hommikul lubatakse lennukeil jälle õhku tõusta.
Lennuliiklusteeninduse ASi juhi Tanel Rautitsi sõnul esitatakse täna ELi ministritele ettepanek lubada homme hommikul kell üheksa lennukid jälle lendama. "Olemasolevat prognoosi täpsustatakse oluliselt ja võimaluse korral lubatakse lennukid lendama," viitas ta tuhapilve liikumise uuringutele.
Lennuplaanide kohta infot koguv Euroopa lennundusagentuur Eurocontrol võrdleb lennukite plaanitud marsruuti keelualadega ning vajadusel leiab alternatiivse marsruudi, selgitas Rautits.
Veel üheks võimaluseks on lubada lennufirmad lendama omal vastutusel – seda meetodit kasutatakse sarnases olukorras Ameerika Ühendriikides, märkis Rautits.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi sõnul püüavad euroliidu transpordiministrid täna kell 16 alanud videokonverentsil leida kriisist väljapääsu, kuid lende ei alustata enne tuhapilve kadumist või selle ohutuks kuulutamist.
Ministrid arutavad, kas lennukeelu asemel on võimalik kohandada ka teist režiimi, kus märksa täpsemalt suudetakse tuvastada tuhapilve olemasolu, rääkis Parts. Sellised võimalused on tema kinnitusel olemas.
Partsi sõnul on Eesti valmis õhuliikluse avama. Küsimus on, kellele jääb vastutus: kas lennuoperaatorid või riiklikud lennundust kureerivad ametid, lisas ta. "Lähtume sellest, et ohutus peab olema tagatud absoluutselt," kinnitas minister.
Lennuameti juhi Koit Kaskeli sõnul saab täna vulkaaniliste tuhapilvede liikumist jälgiva metoodikaga välistada teatud piirkonnad Euroopas, kuhu tuhk kindlasti ei levi.
Praegu on avatud Eesti õhuruum kuuest kilomeetrist ülevalpool, ent maandumine ja õhkutõus on keelatud. "Ülemises õhuruumis on selgeid ilminguid tuhapilvede eemaldumisest Eesti õhuruumist," ütles Kaskel.
Tema sõnul saabuvad tuhapilvede liikumist kajastavad prognoosid kuuetunnise intervalliga Suurbritanniast, Eestil endal vastav ressurss puudub. Selle põhjal otsustatakse, kas pikendatakse piirangut või muudetakse seda. "Üritame mitte sätestada piiranguid, mis oleksid ebamõistlikud või -vajalikud," lisas Kaskel. 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele