Eesti Turismifirmade Liit soovitab Eesti turismifirmadel vaatamata juriidilisele õigusele reisilepinguid üles öelda käituda klientidega paindlikult ja lahenduste leidmisele orienteeritult.
Juriidiline analüüs näitab, et vulkaanipurske puhul on tegemist vääramatu jõuga, mis annab võlaõigusseadusest tulenevalt turismifirmadele õiguse sõlmitud lepingud üles öelda. „Eesti Turismifirmade Liit on alates kriisiolukorra tekkimisest olnud suuremate Eesti reisifirmadega pidevalt ühenduses, et leida parimaid võimalusi, millega oleks kaitstud nii klientide kui reisiettevõtete huvid,“ ütles ETFLi tegevdirektor Kersti Kont.
Tema sõnul puudutab tänane olukord lisaks lennufirmadele olulisel määral kõiki turismivaldkonna ettevõtteid: reisikorraldajaid, reisibüroosid ja majutusasutusi. „Vaatamata sellele, et tekkinud olukord on tingitud vääramatust jõust, on valdav osa Eesti turismiettevõtjaid otsustanud võimaluste ja mõistlikkuse piires aidata hättasattunutega kulusid jagada. Samas tuleb aru saada, et ettevõtted ei suuda võtta kogu loodusõnnetuse tagajärjel tekkinud kahju enda kanda,“ märkis Kont.
Eesti Hotellide ja Restoranide Liitu kuuluvad hotellid on lubanud, et ei esita trahvinõudeid vulkaanipurske tõttu saabumata jäänud klientidele ja garanteerivad siiajäänud klientidele majutuse mitte kallimalt kui algne hind. Mitmed reisikorraldajad on võtnud välismaale jäänud turismigruppide majutuse esimeste lisaööde eest tasumise enda kanda ja tegelevad kohapeal aktiivselt inimestele edaspidiseks võimalikult soodsate lahenduste leidmisega. Lennufirmad on lubanud piletite kuupäevi muuta ja reeglite järgi tagastamatud piletid tagasi osta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ETFLi andmetel on tõenäoline, et lennujaamad ja lennukoridorid on suletud veel mitmeid päevi. Lennuliikluse taastumisel pääsevad eelisjärjekorras lennukitesse need reisijad, kellel on väljuvatele lendudele kas kohabroneering või lennupilet. Seetõttu soovitab ETFL pöörduda oma reisikonsultandi poole, kes omab infot lennufirmade ümberbroneerimisprotseduuride kohta, näeb lennukohtade seisu ja saab teha muudatusi teie lennubroneeringutesse. Igal reisibürool on võimalus muuta ainult nende endi poolt tehtud lennubroneeringuid.
Otse lennufirmadest tehtud broneeringute puhul tuleb reisijatel pöörduda selle lennufirma poole, mis on müünud pileti. Probleeme võib tekkida neil reisijatel, kes on piletid ostnud internetiportaalidest, millel puudub Eestis kohalik klienditugi. „Nendel inimestel soovitame abi saamiseks samuti pöörduda mõne Eesti reisibüroo poole, kuid antud lennupiletite muutmise ja tagastamise osas reisibüroo tõenäoliselt aidata ei saa,“ märkis Kont.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!