Sõpruse ärimaja on üks neist, mille parklas sõidukitele trahvikviitungeid pannakse, ehkki asub südalinnast kaugemal. Ärihoonet haldava ELL Kinnisvara müügijuht Almar Otteri sõnul ei saa ükski Tallinna ärimaja linlastele piiramatut tasuta parkimist lubada.
"Selline parkimiskord on meil eelmisest suvest, et parkimiskellaga võib kaks tundi parkida tasuta. Sõpruse ärimajas on meil audiitorfirmad, raamatupidamisfirmad, Elioni esindus, hambakliinik ja muud ning tekkis olukord, kus parkla oli kogu aeg nii umbes, et inimesel, kellel oli vaja ärimaja juurde tulla, ei saanud parklat kasutada," rääkis Otter.
"Me ei tea, kelle autod need seal olid, kas ümberkaudsete elanike, töötajate või nende autod, kes trolliga linna sõitsid. Ega igaüks ei osta omale parkimislepingut, kuid ükski Tallinna ärimaja ei saa tasuta parkimist lubada," lisas ta.
Otter sõnas parkimise keerukust ja autojuhtide ärritust kommenteerides: "Saan inimeste emotsioonidest aru, kes kasutasid varem tasuta parkimise võimalust, vahepeal siin ei käinud ja korraga avastasid, et on trahvi saanud."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Otter rääkis, et temaga juhtus Säästumarketi juures täpselt sama moodi. "Läksin 10 minutiks poodi ja kui tagasi tulin, avastasin trahvikviitungi. Viisakas oleks olnud, kui esimesel korral oleks tehtud hoiatus. Sain parkimistrahvi ka Baltika äritänaval, kui seda uudistama läksin ja samast midagi ostsin. Seda trahvi vähendati tänu ostutšekile poole võrra," kirjeldas ta.
Sõpruse ärimaja parklas tehti algul hoiatusi, et inimesed uue parkimiskorraldusega harjuksid ja parkimisinfo on autojuhi vaateväljas, esiklaasiga samasse tasapinda sätitud, mitte kuskil kõrgel.
"Kui keegi aga ikka meie juurde tuleb ja ütleb, et on siin esimest korda ega teadnud tasulisest parklast ning on hingepõhjani solvunud, püüame talle vastu tulla ja asja (hoiatusega – toim) ära lahendada," ütles Otter.
Tõkkepuud pole Sõpruse ärimaja parkla sissepääsul seetõttu, et see eeldaks Otteri sõnul tohutut investeeringut ja valvurit, kes tuleks tööle võtta. "Me ei teeni parkimistrahvidest mingit raha ja minu teada ei teeni seda ka Ühisteenused," avaldas Otter. "Meil on lepingus kirjas, mitu korda päevas peavad nad siin parklas kontrollimas käima. Pole nii, et nad istuks kogu aeg siin. Meie huvi on, et parkimine oleks inimlikult ohjatud."
"Tasulise parkimise lahendus sõltub büroomaja omaniku soovist, kes omakorda tegutseb rentnike huvides. Kuna soovid on erinevad, on samamoodi ka lahendused," kommenteeris AS Ühisteenused juhatuse liige Alar Vasemägi. Ta kinnitas, et kinnistul parkivate autode kontrolli tellib kinnistu omanik.
Teatavasti lähevad aga parkimistrahvidest laekuvad summad Tallinna linna eelarvesse. Kui palju ja mis põhimõtetel AS Ühisteenused parkimise korraldamisest teenib, Vasemägi ei öelnud.
"Ühisteenuste majandustulemused avaldatakse koos G4S Eesti tulemustega, sest oleme 100% G4S tütaretttevõte. Kuna G4S on börsiettevõte, rohkem hetkel vastata ei saa," lausus ta.
Tallinnas on AS Ühisteenuste kõrval ka palju teisi parkimiskorraldajaid, kellest suurim on OÜ Europark.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!