Kuna Tallinna parkimiskorraldus jätab mitmes kohas soovida, saavad vähegi tähelepanematud juhid kohe trahvi, leiab 1Partner kinnisvarabüroo tegevjuht Martin Vahter.
"Ma ei tea endal maksmata parkimistrahve olevat ja et mu nimi on avaldatud ametlikes teadaannetes, kuulen esimest korda," tõdes Vahter Äripäevaga rääkides. Vahter sai kahel korral 300 kr trahvi liiklusseaduse rikkumise eest, sest sõiduk oli pargitud otse liiklusmärgi alla. Vahter on praeguseks trahvid tasunud.
"Tegelikult ajavad parkimistrahvid mul harja punaseks. Meil on erinevaid sõidukeid ja järelkärusid, trahvid saadetakse minu kui firmajuhi nimele ja mul puudub neist igasugune ülevaade," tunnistas mees. "Saan aru, et kesklinnas tahetakse parkimistasuga piirata sõidukite kasutamist, kuid miks on parkimine tasuline äärelinnas ja suurte büroohoonete ees?"
Vahter märkis, et näiteks on parkimiskorraldusest väga keeruline aru saada vana Baltika tootmishoone, WTC büroohoone ja Sõpruse ärimaja ees. Mitmetes tasulistes parklates on sellekohane teade autojuhi vaatetasandilt tunduvalt kõrgemal, parklasse saab samas sisse sõita ilma igasuguse takistuseta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Ma saan ka nendest aru, näiteks Järve Selverist, kes tahavad kaitsta oma parklat sinna jäetud võõraste autode eest. Pangu siis aga suur silt või tõkkepuu, mida pole võimalik vältida. Kui info tasulise parkla kohta on kuskil väikeses kirjas, seda parklasse sõites ei näe," rääkis ettevõtte juht. "Vahin siis ju vasakule ja paremale, et näha teisi autosid ja neile mitte sisse sõita."
Vahter lisas: "Aga mis ma ikka vaidlen, lihtsam on 500 kroonine parkimistrahv ära maksta ja võtta seda kui paratamatut ebaõiglust kui kohtus käia."
Finantsinspektsiooni avalike suhete juht Malle Aleksius tunnistas Äripäevale, et on viimase poolaasta jooksul unustanud tõesti paaril korral parkimise eest tasuda, mille eest ta ka vabandab.
"Kindlasti on tervitatav, et ajaleht Äripäev aitab Tallinna linnakassasse raha koguda, kuid loodan, et ajaleht on sama innukas ka kirjeldama, kuidas parkimistrahvidest laekunud summasid linlaste hüvanguks kasutatakse," märkis Aleksius. "Oleksin reisisaatjate rakendamise kõrval ka teede remonti ja parkimiskorraldust, ühistranspordi kaasajastamist ning sõidugraafikute tihendamist puudutavatest uutest headest uudistest lugedes parkimistrahvide viivitamatul tasumisel oluliselt motiveeritum."
Aleksius ütles, et sel talvel tekitas parkimisprobleeme ka Tallinna kesklinnast koristamata lumi.
"Miks peab Tallinna transpordiamet vajalikuks tasumata unustatud trahvist informeerida viis kuud hiljem ametlike teadaannete vahendusel, mitte ei kasuta juba järgmisel nädalal või kuul e-posti, tundub e-riigis arusaamatu," kommenteeris Aleksius lisades, et oleks meili-meeldetuletuse puhul võlad kiiresti tasunud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!