• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 01.10.10, 00:00

Elektrooniline toll ja keeruline programm pärsivad kütteõli müüki

"Kui räägime vanematest inimestest, siis neil vähene arvuti kasutamise oskus," rääkis Sauriks Petroleumi müügijuht Mario Berk. "Paljudel pole ka internetti ega ID-kaardi lugejat."
Ka võiks programm tema sõnul lihtsam olla. "Et piltlikult öeldes saaks kahe nupuvajutusega kinnitada," ütles Berk.
Et ostu kinnitada, on tema sõnul vaja juhendit, muidu ei leia seda kohta üles.
"Kui ilm läheb väga külmaks ja inimestel on kohe kiiresti kütust vaja, siis tuleb enne tegeleda hulga bürokraatiaga," ütles Berk. "Kui tuleb päevas näiteks 70 tellimust, on süsteem aeglane ja inimesed võivad külma jääda," kurtis Berk.
Tolliprogramm on tema sõnul võrreldav digiretseptiga: teoorias on hea, aga praktikas kõige paremini ei tööta.
Põhja maksu- ja tollikeskuse nõudandja Eda Põder ütles, et vanemate inimeste koha pealt ei ole küll mingisugust ületamatut probleemi olnud. "Ma räägin alati, et on olemas volituste võimalused, näiteks et lapsed saaks oma soetust kinnitada," rääkis Põder.
Kütusemüüja Texori juhatuse esimehe Arli Okase sõnul pole aga peamine proobleem mitte elektroonses vormistuses, vaid selles, et toll tõlgendab info hulka, mida ta tahab saada, piirkonniti erinevalt. "Näiteks kui Lõuna piirkond tahab teada, kus seda kütust kasutatakse ja kes on tellija, siis Põhja maksu- ja tollikeskus tahab nende käest teada saada, kus kohas seda kütust konkreetselt põletatakse, millises masinas," põhjendas ta.
"Meie ei oska seda oma klientide eest öelda ja peame uurima kuni selleni välja, et toll tahab saada kütuse vastuvõtja isikukoodi," rääkis Okas.
Mažeiku Nafta/Orleni juhataja Tõnu Ääro ütles, et maksu- ja tolliametil on prioriteedid paigast ära. "Kontrollitakse, kas see tuhat liitrit ikka jõudis selle eraisikuni, aga ei kontrollita, kuhu sajad tuhanded tonnid lähevad," pahandas Ääro. Tema sõnul on kütteõli ostu kinnitamise süsteem raske ja segane.
Mark Oil OÜ omaniku Jaan Soometsa sõnul ei ole kellelgi kütteõli kätte saamata jäänud. Igal piirkonnal on olemas maksu- ja tolliameti kontaktisik ja koos on leitud lahendusi, lisas ta.
Maksu- ja tolliameti avalike suhete juhi Anne Osveti sõnul ei ole elektroonilise süsteemiga mingeid probleeme tekkinud. Juhul kui toimub mingi tehniline rike, siis asi toimub paberi peal edasi. "Meil on ikka back-up'id olemas, elu sellepärast seisma ei jää," kommenteeris ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele