Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektrooniline toll ja keeruline programm pärsivad kütteõli müüki

    "Kui räägime vanematest inimestest, siis neil vähene arvuti kasutamise oskus," rääkis Sauriks Petroleumi müügijuht Mario Berk. "Paljudel pole ka internetti ega ID-kaardi lugejat."
    Ka võiks programm tema sõnul lihtsam olla. "Et piltlikult öeldes saaks kahe nupuvajutusega kinnitada," ütles Berk.
    Et ostu kinnitada, on tema sõnul vaja juhendit, muidu ei leia seda kohta üles.
    "Kui ilm läheb väga külmaks ja inimestel on kohe kiiresti kütust vaja, siis tuleb enne tegeleda hulga bürokraatiaga," ütles Berk. "Kui tuleb päevas näiteks 70 tellimust, on süsteem aeglane ja inimesed võivad külma jääda," kurtis Berk.
    Tolliprogramm on tema sõnul võrreldav digiretseptiga: teoorias on hea, aga praktikas kõige paremini ei tööta.
    Põhja maksu- ja tollikeskuse nõudandja Eda Põder ütles, et vanemate inimeste koha pealt ei ole küll mingisugust ületamatut probleemi olnud. "Ma räägin alati, et on olemas volituste võimalused, näiteks et lapsed saaks oma soetust kinnitada," rääkis Põder.
    Kütusemüüja Texori juhatuse esimehe Arli Okase sõnul pole aga peamine proobleem mitte elektroonses vormistuses, vaid selles, et toll tõlgendab info hulka, mida ta tahab saada, piirkonniti erinevalt. "Näiteks kui Lõuna piirkond tahab teada, kus seda kütust kasutatakse ja kes on tellija, siis Põhja maksu- ja tollikeskus tahab nende käest teada saada, kus kohas seda kütust konkreetselt põletatakse, millises masinas," põhjendas ta.
    "Meie ei oska seda oma klientide eest öelda ja peame uurima kuni selleni välja, et toll tahab saada kütuse vastuvõtja isikukoodi," rääkis Okas.
    Mažeiku Nafta/Orleni juhataja Tõnu Ääro ütles, et maksu- ja tolliametil on prioriteedid paigast ära. "Kontrollitakse, kas see tuhat liitrit ikka jõudis selle eraisikuni, aga ei kontrollita, kuhu sajad tuhanded tonnid lähevad," pahandas Ääro. Tema sõnul on kütteõli ostu kinnitamise süsteem raske ja segane.
    Mark Oil OÜ omaniku Jaan Soometsa sõnul ei ole kellelgi kütteõli kätte saamata jäänud. Igal piirkonnal on olemas maksu- ja tolliameti kontaktisik ja koos on leitud lahendusi, lisas ta.
    Maksu- ja tolliameti avalike suhete juhi Anne Osveti sõnul ei ole elektroonilise süsteemiga mingeid probleeme tekkinud. Juhul kui toimub mingi tehniline rike, siis asi toimub paberi peal edasi. "Meil on ikka back-up'id olemas, elu sellepärast seisma ei jää," kommenteeris ta.
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.