Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juhhei - Tallink lõpuks kasumis!
Eestimaa rahvuslik uhkus, laevandusfirma Tallink on Äripäeva arvates ohtlikest vetest välja saanud ning kasumi poole seilamas, kirjutasime oma juhtkirjas 21. jaanuaril laevandushiiu tulemusi kommenteerides.
Täna saame raporteerida - kasum ongi käes! Lõppenud majandusaasta eile avaldatud esialgsete auditeerimata tulemuste järgi teenis Tallink 12,7 miljardi krooni suuruse käibe juures 342 miljonit krooni puhaskasumit. Võrdluseks, eelmisel (2008./2009.) majandusaastal ulatus Tallinki käive 12,4 miljardi kroonini, kuid amortisatsioonikulude ja finantskulude tõttu jäi firma 128 miljoni krooniga kahjumisse.
Äripäevale on eriti meeltmööda, et kasumit ei toonud keerukad finantsskeemid (vara üles hindamine jms), vaid ettevõtte põhitegevusala - kasumi tõid püstitatud rekordid reisijate- ja kaubaveos. Reisijate arv kasvas kokku 4%, suurim kasv tuli Läti-Rootsi liinilt (16%) ja Eesti-Soome liinilt (9%). Veetud sõidukite arv kasvas aastaga 12% ja kaubaveod näitasid aasta lõikes kolmeprotsendist kasvu.
Tallink noppis hiljuti ka võidu Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ning EASi koostatud Eesti konkurentsivõimeliste ettevõtete edetabelis.
Kuid kas vahepeal juba lootust kaotama hakanud aktsionärid, eriti väikeaktsionärid võivad end lõpuks ometi väärt investeeringu tegemise eest õnnitleda?
Aktsia kerkis Tallinna börsil eile veel enne kasumiuudist 3,2 miljoni kroonise käibe juures 2,8%. Kuid aktsia hind on ikka veel kõvasti allpool viie aasta tagust avaliku emissiooni hinda, millega 17 000 eestimaalast laevafirma osanikeks tormas. Dividende ka veel ei jagata, kuigi laevandushiiu juhid on öelnud, et on sinnapoole teel. "See on üks suur unistus meil kõigil ja ma arvan, et kolme-nelja aasta pärast hakkame kindlasti maksma," ütles Tallinki üks omanikke ja pikaajaline nõukogu esimees Toivo Ninnas tänavu jaanuaris. Seega, varugem veel kannatust. Eilsed head uudised aitavad muidugi tulevikku helgemana vaadata, head uudised annavad ootustele uue sisu.
"Kui Tallinki juhtide valitud kursile karisid ja jäämägesid ei juhtu, võime laevafirma tuhandete aktsionäride seast juba õige pea rõõmuhõiskeid kuulda," kirjutasime jaanuaris ja sõname tänagi. Kuid mis saab edasi?
Konkurent Viking Line teatas eile, et suvi oli kõigi laevafirmade käibele väga hea, kuid kasumit võivad alandada kallinenud kütus ja Rootsi krooni tugevnemine. Ei kõla meelakkumisena.
Pealegi teatas Tallinki suuromanik ja juhatuse esimees Enn Pant jaanuari lõpul toimunud aktsionäride koosolekul soovist lahkuda järgmisel majandusaastal juhatusest nõukokku tingimusel, et ettevõte jõuab enne kasumisse. Uue juhi kohal lootis Pant näha senist juhatuse liiget Andres Hunti.
Kasum on nüüd käes, kas Pant astubki pärast 14aastast Läänemere juhtiva laevafirma ülesehitamise rasket tööd edasi? Ja kas Hunt veab välja?
Autor: ÄP