Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtja: kasvu on tunda
Inimesed hakkavad rohkem raha kulutama novembris ja detsembris. OnOffi audio- ja videotoodete projektijuhi Jakov Grelja sõnul vaatab nende ettevõte tulevikku optimistlikult.
„Meie kogemuste põhjal on november ja oktoober kõige vaiksemad kuud, kuid siiski on märgata ka kasvu kuskil 4-5%,“ lausus Grelja, kelle sõnul kulutavad inimesed kõige rohkem raha just siis, kui hakkavad jõulusoodustused ja hetkel hoitakse raha just selle jaoks.
„Meie firmas on natukene raske septembri müüki võrrelda, sest võrreldes eelmise aastaga tekkisid kaks uut kauplust ning ilmselt sellepärast me rohkem müümegi,“ kommenteeris projektijuht. Kuid, kui antud hetkel võrrelda näiteks septembrit ja augustit, siis on Grelja sõnul kasvu tõesti tunda.
Septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,5 miljardit krooni (288 miljonit eurot). 2009. aasta septembriga võrreldes paranes märkimisväärselt tööstuskaupade kaupluste jaemüük, mis pöördus langusest tõusule ning kasvas 4%. Oluliselt paranes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Neis kauplustes pöördus jaemüük üle kahe aasta kestnud languse järel taas tõusule, kasvades 2009. aasta septembriga võrreldes 11%. Mõnevõrra paranes müük ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kuid nende kaupluste jaemüük aastases võrdluses veel kasvu saavutada ei suutnud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.