Ma olen pigem seda meelt, et piketeerimine ei ole see meetod, mis peaks tulemust andma, kommenteeris ASi Sebe juht Kuldar Väärsi eilset alltöövõtjatest ehitajate piketti Pärnus.
"Tulemuse peaks ikka andma mõistlik dialoog ja mõistlik koostöö ning oma seisukohtade selge argumenteerimine ja väljendamine," lausus Väärsi, kes parasjagu sõitis bussiga Tallinnast Riiga. "Teise poole survestamine ei ole üheski suhtes perspektiivikas tegevus."
Samas nentis Väärsi, et ehitajate pikett on iseenesest väga pikantne lugu ja et tal on end isegi raske panna piketeerinud alltöövõtjate olukorda.
"Ma väga tahaks, et sõltumata sektorist oleks ärikeskkond puhas ja toimiks seaduslikel alustel," rääkis ta. "Et kõik selles keskkonnas osalejad juhinduksid kehtivatest seadustest. Et kui tööd on tellitud, siis tuleb tööde eest ka maksta. Eeldaks seda, et tegutsed ise vastavalt seadustele ja et sinu koostööpartnerid ei peta sind".
Väärsi kinnitusel ei näe tema täna küll põhjust, miks peaksid bussiettevõtted ekstreemseid meetmeid nagu näiteks pikett kasutama. "Vastupidi, ühistranspordi poliitika on Eesti riigis hästi õnnestunud ja hästi läbi mõeldud," kiitis ta. "Ja ka viimastel avaliku bussiteeninduse hangete puhul on järjest enam hangetes kasutatud mõistlikke koefitsiente. Need välistavad olukorra, et vedaja peaks, käsi pikal, minema tellijalt hiljem raha juurde küsima. Ja et tellijal ei teki ebamugavat olukorda, kus ta peab ütlema, et mul ei ole eelarves selleks raha," märkis ta.