Sirje Rank • 25. november 2010 kell 16:15

Soome uus missioon: maailma probleemide lahendaja

Aastal 2030 on Soome maailmas tuntud kui probleemide lahendaja – selliselt visandab Nokia kauaaegse juhi Jorma Ollila juhitud töögrupp Soome uue kuvandi ehk brandi, mille järgi muu maailm Eesti põhjanaabrit tulevikus võiks tunda.

Töögrupi Soome brandi arendamiseks kutsus 2008. aastal kokku Soome välisminister Alexander Stubb, kellele täna mahukas strateegiadokument „Soome missioon“ üle anti.

Töögrupi arvates on Soome selge tugevus probleemide lahendamise kultuur.

Olles silmitsi võimatu olukorraga, kääritakse käised üles ja kahekordistatakse panust. Just Soome võib aidata lahendusi leida probleemidele, millega on silmitsi kogu maailm, leiavad ettepanekute autorid.

Mõned näited Soomele visandatud missioonidest: saada maailma kõige funktsionaalsemaks riigiks – Soomest peab saama sotsiaalse innovatsiooni Silicon Valley. Luua liikumise piirideta arstid eeskujul piirideta õpetajate organisatsioon, mis ammutaks Soome paljukiidetud haridussüsteemist ning aitaks maailma kriisipiirkondades pakkuda „esmaabi“ hariduse alal. Samuti tahab Soome eeskujuks olla oma puhta elukeskkonnaga, kus järvevesi on joogikõlbulik ning toit tervislik – aastaks 2030 võiks poole põllumajandustoodangust moodustada mahetoodang. Ja oma kogemusi sellel alal on Soome valmis jagama.

„Soome kuvandi aluseks peavad olema reaalsed, olemasolevad väärtused. Ainult oma tugevusi loovalt arendades saame suurendada Soome tuntust ja atraktiivsust ülejäänud maailma silmis. Minu hinnangul on töögrupp selle loova mõtteprotsessiga hästi toime tulnud,“ ütles Jorma Ollila.

Ollila rõhutas, et töögrupp ei saa Soomele kuvandit luua, vaid üksnes soovitada, kuidas Soome konkurentsieeliseid tugevdada. „Soome kuvandit ei loo kampaaniatega, vaid reaalsete tegudega,“ ütles Ollila.

Raport on üle 300 lehekülje pikk. Lähemalt võib sellega tutvuda aadressil http://www.tehtavasuomelle.fi.

Hetkel kuum