• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 13.12.10, 07:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Virumaal oli olukord katastroofiline

Virumaa ettevõtlus oli reedel lumetormi tõttu kõvasti häiritud. Autod ei saanud liigelda ning osa töötajaid ei jõudnud tööle või koju.
Ettevõtja Oleg Gross rääkis Äripäevale reedel, et ta ei ole niisugust asja oma 58 eluaasta jooksul näinud ja kujuta ettegi, kas kuskil saab olla veel rohkem lund kui siin Lääne-Virumaal.  “Ise ma olin öö läbi üleval traktori roolis, sest meestele on lihtsalt tarvis puhkust anda. Kaubaautod on kõik sees, pole kaubaga välja läinudki ja praegu ootame Eesti teedelt uudiseid,” kirjeldas olukorda Gross reedel päeval.
Me ei julge kaubaautosid hoovist välja saata, kärudega ei liigu loomulikult ükski auto ja tuisk on selline, et mõne minutiga on tee uuesti kinni, lisas ta.  “Ettevõtetel on majanduslik kahju kindlasti kõrge. Eriti toiduainetetööstuses, kus on kiiresti riknevad asjad, rääkimata kaubakäibest,” rääkis Gross.  “Meil oma oli büroo eeski 2,5 meetrit lund, uks ei paistnud välja ja hang tuli kopaga eest ära lükata. Ladude ette oleme kitsad küll rajad teinud ja õnneks on meil oma tehnika. Kui täna peaks kusagilt teenust küsima, siis ilmselt öeldakse, et paari päeva pärast saab,” selgitas Gross ja kinnitas, et  olukord on ikka väga ekstreemne.
Lääne-Virumaa mööbliettevõtte Bellus Furnituri tegevjuhi Urmas Auni sõnul  ei näinud ta isegi oma auto kapotti, ei teadnud kuhu sõita ning pidi orienteeruma mälu järgi, kui reedel tööle sõitis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Me ei osanud midagi teha, jätsime eile inimesi siia, meil diivanid ja voodid olemas, et ei ole probleem,“ kommenteeris Aun lumetormist reedet  ja lisas, et inimesed ei saanud tööle ning ei saanud töölt ka koju.
Pool probleem oli ka mööbli kaubaveoga, pool oli tulemas Tallinnas ja pool oli tulemata. „Valmiskaup, mis sõidab Haljalast Tallinna sadamasse ja sealt edasi, mis on mõeldud eksport kaubaks on häiritud, autod ei jõua lihtsalt kohale, sest on igal pool kinni,“ kurtis Aun. Kaup ilmselt jääb lihtsalt üks päev hiljaks, anname klientidele teada, et auto ei jõua nendeni täna, et jõuab esmaspäeval või teisipäev, lisas ta. Mõni klient on küll selline, kes ei mõista aga tegevjuht usub, et suurt probleemi sellest ei tule.
Mõned ettevõtted said aga rahulikult tööd teha
Eelmise aasta Ida-Virumaa edukaim firma ja ka Eesti edukamate ettevõtete TOP 100 võitnud Nitrofert AS kantseleijuht Zinaita Nikitina sõnul nende ettevõtte töötajad hoolitsevad teede puhastamise eest. „Töötajad meil puhastavad teid ise ning hoolitsevad seadmete eest ning tšehhi esiste eest,“ kommenteeris Nikitina.
Nitroferti ettevõtte enda transport ajas teed lahti kuni suure teeni ja inimesed helistasid firmasse, mis ajab suurteid lahti ning hommikul kella 8-ks olid teed puhtad, lisas ta.  Nikitina sõnul on Ida-Virumaal jube, et ei mäletagi sellist asja, mis Padaorus on praegu.  „See uus uhke tee, mis ühendab Jõhvit, Kohlta- Järvet ja Narva teed viaduktidega, toimuv on väga ohtlik olukord. Asi ei ole selles, et see oleks puhastamata, vaid autod jäävad kinni ning üks buss lendas seal üle teeääre,“ kurtis Nikitina.
Kunda Nordic Tsement tegevdirektori Meelis Einsteini sõnul lumetorm otseselt ettevõtte tegevust ei mõjutanud. „Meil karjääris kivi ette saamine oli natukene keeruline aga killustikku tootmine nii kui nii seisab,“ lausus Einstein.
Einsteini sõnul Kunda sadamas oli küll töö häiritud väga, just kõva tuule tõttu, lumi ei ole seal probleem.
Kunda linnas on lund päris palju, Einstein tuli ise reedel hommikul Tallinnasse, kus kohati oli Kunda tee natukene häiritud aga läbi sai, võtab lihtsalt rohkem aega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Aga ikka juhtub selliseid asju nagu igal pool: ummikud, sahk kuskil mäe peal kinni,“ kommenteeris Einstein.
 
Autor: Alyona Stadnik, Kaisa Gabral

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele