• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Swed: detsembri annetuste maht 40% suurem kui mullu

    Detsembrikuine annetuste maht küündib 35-40% suuremaks kui eelmisel aastal, märkis Swedbanki ühiskondliku vastutuse valdkonnajuht Maris Ojamuru.

    "Varasemate aastate tulemusel saame kinnitada, et annetuste mahud kasvavad jõuluperioodil keskmiselt viiekordseks. Annetuskeskkonna baasil tehtud annetuste arv kasvab igakuiselt," ütles ta.
    "Juba praegu näeme ilma jõulukuu annetusteta, et 2010. aasta annetused on 19% suuremad kui 2009.aastal. Kui lisada siia juurde eelmise aastaga võrreldav detsembrikuine annetuste maht, siis küündiks annetuste maht 35-40% suuremaks kui seda oli 2009. aastal," lisas Ojamuru.
    Ühiskondliku vastutuse valdkonnajuhi sõnul on nad teadlikud nii mõnestki suurest summast, mis elutööpreemia eest organisatsioonidele heategevuseks on annetatud. Kuid pankuri hinnangul on suurtest annetustest oluliseim ehk see, et püsiannetajaid oleks rohkem.
    "Näiteks kui pooled Swedbanki internetipanga püsikasutajad teeksid kümnekroonise püsiannetuse kuus oleks see juba 2,5 miljonit krooni kuus ja 30 miljonit krooni aastas! See oleks aluseks tugevamale annetuskultuurile, mis omakorda toetaks järtkusuutliku kodanikeorganisatsioonide arengut," lausus Ojamuru.
    "Swedbanki annetuskeskkonnas on hetkel üleval 25 erinevat organisatsiooni, mis jaotuvad viie valdkonna vahel: organisatsioonid laste-noorte, looduskeskkonna, rahvatervise, perekonna ja toimetuleku raskustes perekondade toetuseks," selgitas ta.
    Annetused jõuavad ka Aafrikasse ja AfganistaniOjamuru sõnul on lisaks 1.detsembrist avatud lisakategooria, kus vahendatakse eraisikute annetusi organisatsioonidele väljaspool Eestit. "Lihtsamalt kokku võttes on võimalik toetada tugevaid ja usaldusväärseid organisatsioone, kes lahendavad Eesti jaoks olulisi murekohti," ütles ta ja lisas, et oluliseks on siinkohal asjaolu, et kõik organisatsioonid läbivad põhjaliku hindamisprotsessi, mille tulemusel hinnatakse nende jätkusuutlikkust, oskusi eesmärgipõhiselt tegutseda ja finantsilist tausta.
    Ta ütles, et kui rääkida konkreetselt annetuskeskkonnast, siis selle aasta teisest poolest alates on pank andnud võimaluse annetuskeskkonda kandideerida ka organisatsioonidel, kelle toetus läheb väljapoole Eestit. "Oleme pidanud vajalikuks nende organisatsioonide mahtu piirata, ehk siis igal aastal on annetuskeskkonnas esindatud kaks taolist organisatsiooni."
    "Meie prioriteediks on siiski Eesti heategevuslikele organisatsioonidele annetuste vahendamine. Hetkel on annetuskeskkonnas esindatud MTÜ Mondo. Annetuste abil luuakse alus laste haridusfondile, mis aitab jätkata edukate laste gümnaasiumitasemel õpinguid Aafrikas. Annetusi kasutatakse ka eetiliste kingituste süsteemi laiendamiseks ja naistele koolituste korraldamiseks Afganistanis ja Aafrikas," rääkis Ojamuru. 
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Swedbank tõstis Šiauliai Panga aktsia hinnasihti Tõusuruumi nähakse 34%
Swedbanki hinnangul on Šiauliai Panka toetamas tugev taustsüsteem ning tulemuste paranemine, mille tõttu tõsteti ka aktsia hinnasihti. Praeguselt tasemelt nähakse aktsiale 33,7 protsenti tõusuruumi.
Swedbanki hinnangul on Šiauliai Panka toetamas tugev taustsüsteem ning tulemuste paranemine, mille tõttu tõsteti ka aktsia hinnasihti. Praeguselt tasemelt nähakse aktsiale 33,7 protsenti tõusuruumi.
Meediafirmade TOPi võitja Ekspress Meedia: nii tugev taastumine oli meilegi üllatus
Eriolukord kogu maailmas pani inimesed usaldusväärset meediat lugema, 2020. aastal kasvas Ekspress Meedia digitellijate arv 55%, mis on kõigi aegade rekordkasv. 2021. aastal on trend on sama tugev olnud.
Eriolukord kogu maailmas pani inimesed usaldusväärset meediat lugema, 2020. aastal kasvas Ekspress Meedia digitellijate arv 55%, mis on kõigi aegade rekordkasv. 2021. aastal on trend on sama tugev olnud.
Trükitööstuse TOPi III koht: rahatrüki masinad vuravad hoolega
Hetkel majanduse jahtumist väga ei ennusta, rahatrüki masinad vuravad hoolega ja kindlasti sealt osa läheb tarbimisse, mis omakorda peaks meile ka tulevikus tööd andma, ütles tekstiilist kaelapaelu ning siidist etikette ja kartongist tootesilte valmistava Jospel OÜ tegevjuht Juha Lõmps.
Hetkel majanduse jahtumist väga ei ennusta, rahatrüki masinad vuravad hoolega ja kindlasti sealt osa läheb tarbimisse, mis omakorda peaks meile ka tulevikus tööd andma, ütles tekstiilist kaelapaelu ning siidist etikette ja kartongist tootesilte valmistava Jospel OÜ tegevjuht Juha Lõmps.