• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,84
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,84
  • 08.02.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusepetturite vastu miljoni euro suuruse tagatisnõudega

Aktsiisilaos on kütusetehingud maksuvabad, mistõttu käibemaksurisk tekib just kütuse aktsiisilaost väljastamisel. Sellest ka karmim tagatisnõue aktsiisilao piirile.
Ülejäänud kütusemüüjatele rakendub 100 000eurone tagatisnõue, kuid erandi saavad väiketanklad, mis on silma paistnud korraliku maksekäitumisega ning mille omanikud ja juhid on puhta minevikuga - nemad võivad maksuameti vastaval otsusel tagatisenõudest pääseda.
Pisitanklad tagatise vastu. Niisugust lahendust võib iseloomustada sõnadega "lambad on terved ja hundid söönud". Nimelt nõudsid suured kütusemüüjad häälekalt, et kütuse tarbimisse lubajaile kehtestataks miljoni euro suurune tagatisnõue, pisitanklate omanikud aga võitlesid igasuguse tagatise vastu.
"Aktsiisilao piiril otsustasime tagatist suurendada, kuna seal on pettuse risk kõige suurem. Teiselt poolt otsustasime anda maksu- ja tolliametile võimaluse vähendada või mitte küsida tagatist ausatelt väiketanklatelt," ütles rahanduskomisjoni juht Taavi Rõivas.
"Meie arvamus on, et pettused ulatuvad ikka miljoni euroni ühe keha kohta," põhjendas Statoili ärikliendiosakonna juht Raimo Vahtrik reedeses Äripäevas, miks kütuse tarbimisse lubajaile on tarvis miljoni euro suurust tagatist. Alexela Terminali üks omanikest Heiti Hääl ütles siis, et ta ei taha Eesti passigi omada, kui riik kiiremas korras midagi pettuste vastu ette ei võta. Suuri kütusefirmasid on seega kuulda võetud.
Maksuametil tekib siiski võimalus ka kütuse tarbimisse lubajate tagatise vähendamiseks, kuid seda alles alates 2013. aastast, mil esialgsete nõuete mõju on näha ja turg korrastunud.
"Tegemist on kõige suurema maksuauguga. Kõigile ausatele kütusemüüjatele on kindlasti väga suureks leevenduseks, et kuritegelike konkurentide äri kaob või vähemalt muutub oluliselt vähem atraktiivseks," rääkis Rõivas.
Sulid valivad uue valdkonna. Maksuameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe on kütuseturu maksupettusi iseloomustanud loheterminiga: "Ühe pea lööd maha ja kümme tuleb asemele." Siiski on maksuamet juba ette valvas ja Veermäe sõnul on juba näha osa petturite suundumist kütuseärist muudesse valdkondadesse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele