• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 12.04.11, 16:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Premia mootoriks on jäätised

Täna avalikustatud AS Premia Foodsi I kvartali konsolideeritud müügikäibest selgub, et esimeses kvartalis vedas firma käibekasvu jäätisesegment, samas kui suurim osakaal on jätkuvalt kalal ja kalatoodetel.
Esimeses kvartalis andis traditsiooniliselt suurima osakaalu ettevõtte käibest kala ja kalatoodete segment, moodustades 44,7% käibest ning  teisel kohal oli külmkaup, mis andis 29,5% käibest. Segmentidest kolmandal kohal oli jäätis, mis moodustas 24,1% I kvartali käibest, teatas firma börsile.
Premia sõnul oli käibekasvu mootoriks esimeses kvartalis jäätisesegment, mille käive kasvas võrreldes aastataguse ajaga üle kahe korra ehk 110,4%. Kala ja kalatoodete segmendi käive kukkus 4,1% võrra, samas kui külmkaubasegmendi käive kahanes aasta varasemaga võrreldes 2,2%.
Jäätisesegmendi suur kasv oli tingitud kahest peamisest asjaolust, teatab firma. Esiteks kajastub 2011.aasta esimese kvartali käibes ka St Peterburgis asuva Hladkombinat No 1 jäätisekäive, mida 2010.aasta I kvartalis Premia Foodsi kogukäibesse veel ei konsolideeritud, kuna ettevõtte ei olnud Premia Foodsi omanduses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Premia Foodsi viiest sihtturust suurima osakaaluga oli I kvartalis Soome turg, mis andis 38% käibest. Järgnesid Eesti, Läti ja Vene turud ja viiendal kohal oli Leedu turg.
Samas kukkus Soome kui suurima sihtturu käive 9,4% võrra ning Läti käive 0,9%. Hea tulemus tehti Eestis ja Leedus, kus käive kasvas vastavalt 8,7% ja 9,1%. Aasta varasemaga kasvas firma käive 11,1%, 16,6 miljoni euroni.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 18 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele