Kadrin Karner • 3. mai 2011 kell 12:09

CV Keskus: meie statistika on õige 

CV Keskuse tegevjuht Paavo Heil kinnitab, et portaali statistika, mis näitab, et tööpakkumiste arv võrreldes buumiaegsete numbritega ei ole inimeste lollitamine vaid tõene statistika.

CV-Online turundusjuht Heikko Gross saatis täna pressiteate, kus ütles, et CV Keskuse poolt ei ole eetiline muuta tööpakkumiste lugemise metoodikat ja selle pinnalt esitada valelik teade, justkui oleks praegu tööpakkumisi sama palju kui 2007. aastal. „Ei ole mõtet inimesi lollitada. Kui pilt ikkagi ei ole nii ilus, siis pole mõtet seda lihtsalt uudisväärtuslike pealkirjade pärast ilustada," märkis Gross.

Heili sõnul ei ole CV Keskus oma statistika koostamise põhimõtteid muutnud. „Mõõdame statistikas ainult neid tööpakkumisi, mis Eesti ettevõtjad meile otse postitavad. Tööpakkumised, mis tulevad meile läbi töötukassa ja meie Läti ja Leedu tööpakkumiste sõsarportaalide numbreid me üldse ei loegi,“ ütles Heil ja kinnitas, et CV Keskus ei ole süsteemi muutnud.

Kuigi Heil tunnistas, et kui CV-Online´i arvutatud aasta prognoos 36 000 tööpakkumist CV Keskuse portaalis võib ehk olla vaieldav, näitab CV Keskuse viimaste aastate hooajalisuse statistika, et kõige aktiivsemad kuud on just aasta teises pooles ehk august, september, oktoober. „Prognoosime 39 500 aasta lõpuks,“ lisas Heil lisanduvate tööpakkumiste koguarvuks.

Mis on siis CV-Online probleem? „Mul ei ole ilus seda kommenteerida,“ jäi Heil viisakaks, aga lisas, et vaadates CV-Online´i numbreid selgub, et neil on tööpakkumiste arv kahe aasta jooksul kaks korda kasvanud, meil on kolm korda kasvanud. „Nad on natukene turuosa kaotanud.“

Kui rääkida sellest, mis on tööpakkumiste arvu kasvu taga, ütleb Heil, et kasv on kõikides valdkondades üsna ühtlane olnud. „Suurtes valdkondades nagu müük ja klienditeenindus on pisut rohkem kasvanud. Ja loomulikult tööstus ja tootmine,“ märkis ta.

Samuti on taas hoogustunud hooajatöötajate otsimine, kus eriti tõusevad esile turismi ja toitlustusettevõtete pakkumised. Proportsionaalselt on aga hooajatöö pakkumisi sama palju kui mullu, ütles Heil. 

„Kõige enam otsitakse müügiinimesi. Meie enda kogemusest võin samuti öelda, et värbasime just müügiinimesi ja nende pakkumiste seas on tõesti suur konkurents,“ rääkis Heil ja lisas, et õige inimese leidmiseks peab palju vaeva nägema ja erinevates kohtades kuulutama.

Hetkel kuum