Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtimine Eesti moodi ehk uhkus ja eelarvamus

    Eesti ettevõtete rahvusvahelistumist takistavad eeskätt mugavus ja teadmatus piiritagustest oludest, äriotsuseid kiputakse langetama eelarvamustel põhinevate "teadmiste" alusel.
    Eesti ettevõtjad tunnevad liialt vähe huvi rahvusvahelistumise vastu. Miks? Esiteks mugavus: kui ettevõte suudab edukalt müüa Eesti siseturul ja võib-olla ka mõnel lähiturul, on lihtsam mitte liiga suureks kasvada ja tõsine geograafiline laienemine ära jätta.
    Paljude meie firmade omanikel ja juhtidel napib ambitsiooni, sest rahvusvahelistumine on tõsine väljakutse just juhtimismudelile.
    Konkurentsieeliste leidmine, innovatsioonile innustamine, toodete-teenuste kvaliteedi parandamine ning brändi ja toimivate jaotuskanalite ülesehitamine pole võimalik ilma kaasaegseid juhtimisvõtteid rakendamata.
    Samas kurdavad lokaalse orientatsiooniga juhid seletamatu ärevustunde üle, mis lähemalt analüüsides on osutunud hirmuks millestki maha jääda. Alateadlikult unistavad nad sõita kiirrongiga, kuid reaalsuses sõidavad trammiga.
    Eelarvamus ei ole teadmine. Teiseks piirab meie firmade välisturgudele pürgimist ka teadmatus, mis tekitab omakorda eelarvamusi. Viimast on ettevõtjad hakanud kahetsusväärselt pidama teadmisteks ning langetama vastavalt neile ka kaalukaid äriotsuseid. Kuskilt kuuldu, et Saksamaal või Suurbritannias on meeletu konkurents, ei tähenda, et see kehtiks kõigi sektorite või ettevõtete kohta. Ja miks peaks tingimata Lääne-Euroopa suurturgudele püüdlema, atraktiivseid turge leidub ka ida ja lõuna pool.
    Eelarvamuse lõksu meelitab ettevõtjaid ka liiga kõrge enesehinnang, mille EASi tellitud uuring samuti välja tõi. Olen täheldanud, et mida laiema silmaringiga on juht, seda tagasihoidlikum on ta oma arvamuse väljaütlemisega. Laia silmaringiga juhid on väga teadmistejanused ning avatud kõigele uuele. Kitsama vaatenurgaga juhtidel on oma kategooriline arvamus kõikidel teemadel.
    Eestlasi iseloomustab keskmisest enam skeptilisus ja usaldamatus, mis meie lähiajalugu arvestades on mõistetav. See on ilmselt ka üks põhjus, miks omanikel on uuringu andmetel ettevõtete igapäevases juhtimises liiga suur roll. Usaldamatusest püüavad firmade omanikud omada täielikku kontrolli oma ettevõtte üle.
    Üldjuhul tunnustatakse täna juhte nende tehniliste oskuste pärast, mitte aga tänu juhtimisalastele teadmistele-kogemustele, visioonikusele, inimeste kaasatõmbamise ja innustamise võimele või karismaatilisusele. Aga juhtimine on töö nagu iga teine.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.