• OMX Baltic−0,32%300,33
  • OMX Riga−0,22%891,6
  • OMX Tallinn−0,34%2 074,1
  • OMX Vilnius0,39%1 204,28
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,38%8 808,24
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,32%300,33
  • OMX Riga−0,22%891,6
  • OMX Tallinn−0,34%2 074,1
  • OMX Vilnius0,39%1 204,28
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,38%8 808,24
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.10.11, 13:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik peab autosid soetades hakkama arvestama keskkonnamõju

Valitsus otsustas täna, et avaliku sektori asutused peavad sõidukeid ostes ja liisides arvestama ka nende keskkonna- ja energiamõjuga. Muu hulgas tuleb arvesse võtta kütusekulu ja CO² heitkoguseid.
"Lihtsustatult öeldes: odav, aga meeletult bensiini neelav ja tossutav auto läheb riigile lõpuks kallimaks, kui pisut rohkem maksev, aga säästlik masin," selgitas keskkonnaminister Keit Pentus.
Keskkonna- ja energiamõju arvesse võtmiseks pakub määrus välja kolm võimalust: nõuded võib lisada hanke tehnilistesse tingimustesse, hanke hindamikriteeriumite hulka või arvestada mõjud ümber rahasse. Millist varianti kasutada, otsustab iga organisatsioon ise. Ka tegurite piirmäärad paneb paika hankija. Määrus puudutab kõiki riigihangete läbiviijaid ning jõustub üldises korras.
Autosid, busse ja raskeveokeid puudutavad nõuded aitavad säästa nii energiat kui ka loodust. Ühtlasi annab riik Pentuse sõnul tootjaile signaali, et keskkonnasõbralike sõidukite arendamine ja müümine on viljakas tegevussuund. See omakorda annab lootust, et mõne aja pärast same ringi liikuda juba oluliselt säästlikumate autodega kui täna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordisektor tekitab keskkonnaministri ütlusel suure osa kõigist õhkupaisatavatest kasvuhoonegaasidest. "On loomulik, et riigisektor ei vaata siin lihtsalt pealt, vaid võtab võimalusel ise säästlikumad ja vähem saastavad autod kasutusse. Ma arvan, et riigil on väga keeruline nõuda teistelt rohelist ja kokkuhoidlikku käitumist, kui me ise ses osas suunda ei näita," ütles Pentus.
"Meil juba kehtivad nõuded avaliku sektori hoonetele, mis tuleb ehitada võimalikult energiasäästlikuks. Täna tehtud otsus on veel üks samm samas suunas," lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele