Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Swedbank: ebakindlad ajad on pannud inimesed säästma
Selle aasta üheksa kuu tulemused näitavad Swedbanki teatel, et ebaselge tulevik paneb inimesi üha rohkem säästma, mis väljendub ka maksekäitumise muutumises.
Swedbanki jaepanganduse divisjoni direktori Ulla Ilissoni sõnul näitavad üheksa kuu tulemused, et ebaselge tulevik paneb inimesi üha rohkem säästma, mis väljendub ka maksekäitumise muutumises. Kokkuvõtvalt võib tema sõnul välja tuua alljärgnevad trendid:
- Üha vähem eelistatakse arveldada sularahaga ja maksta rohkem kaardiga
- Järjest rohkem säästetakse, paigutades raha hoiustele
- Pere eelarve planeerimine on üha populaarsem. Pankade finantsplaneerijaid on leidnud reaalset ja järjest aktiivsemat kasutamist. Näiteks Swedbanki Rahaplaneerijal on 13 000 kasutajat.
- Aktiivselt kasutatakse ka alternatiivseid pangakanaleid - eriti nähtav on positiivsed trendid mobiilipanganduses
Inimeste maksekäitumise muutumine väljendub enim deebetkaardi maksetes, mille summa on aastases võrdluses (2011.aasta 9 kuud võrreldes 2010.aasta sama perioodiga) suurenenud 16,1%. Samas suurenes kaardimaksete arv sama perioodi võrdluses koguni 19,8%, millest järeldub, et kliendid on hakanud tasuma kaardiga ka väiksemate ostude tegemisel.
Ilissoni sõnul kasvas kaardimaksete osakaal kõigis vanuserühmades, suurim on kasv olnud seeniorite seas.
Sularaha väljavõttude arv sularahaautomaadist on langenud samal ajal 6% võrra, võrreldes 2010.aasta sama perioodiga. Rahaliselt vähenes summa tervikuna ligi 2% võrra.
Sularaha sissemaksete arv automaatides oli 9 kuu lõikes ligi 4% väiksem kui 2010. aasta sama perioodi jooksul. Samas on kasvas sularahana sisse makstud summa 18%.
Maksekäitumise muutuste kõrval on suurenenud ka säästmine. Üheksa kuu lõikes kasvasid hoiused 9%, mille põhjustena võib Ilissoni sõnul näha klientide ettevaatlikkust, et koguda endale reserve, kuid ka arveldavate klientide arvu kasvu. Ta lisas, et säästmisele on aidanud osaliselt kaasa ka pankade rahaplaneerijate kasutamine – klientide tagasiside kinnitab, et tänu Rahaplaneerijale on lihtsam kuludel silma peal hoida ja seeläbi säästa. Eriti kasulikuks peeti võimalust jälgida raha liikumist olukorras, kus pensionile jäämine seisab ukse ees ja peagi tuleb toime tulla väiksema sissetulekuga kui varasemalt harjutud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.