Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Swed sulgeb viis kontorit
Klientide tarbimisharjumuste muutumise tõttu pangateenuste kasutamisel sulgeb Swedbank sel aastal viis kontorit.
Alates 1. veebruarist on suletud Tallinna Idakeskuse kontor, 1. märtsist Otepää ning Kunda kontor. Pärnu Maxima ning Vändra kontor lõpetavad töö 1. aprilliks. Pangabuss hakkab käima Otepääl, Kundas ning Vändras.
Swedbanki jaepanganduse tegevdirektor Ulla Ilissoni sõnul peavad pangad oma teenuseid järjekindlalt uuendama ja paremaks muutma, sest klientide finantsvajadused on pidevas muutumises.
„Kui neli aastat tagasi tuli Swedbank välja uue erakliendi internetipangaga, mis ühendas endas esmakordselt maailmas panga kodulehe ja internetipanga funktsioonid, siis hakkas kiiresti kasvama läbi selle kanalite sõlmitavate lepingute ning tarbitavate teenuste arv. Möödunud aastal tulime välja väga mugava mobiilipanga lahendusega nutitelefonidele ning lühikese ajaga saavutas see üle 25 000 kasutaja,“ märkis Ilisson.
„Erinevate finantsotsuste tegemine on klientide jaoks seetõttu läinud järjest lihtsamaks - näiteks saab täna netipangas sõlmida väga erinevaid lepinguid, tellida pangakaarte ning lisandunud on ka interaktiivsed nõustamis- ja finantsplaneerimise lahendused. Varem pidi klient nende teenuste saamiseks kontorisse minema. Seetõttu olemegi teinud otsuse sulgeda sel aastal viis kontorit, mida hakkavad asendama kaks pangabussi. Lisaks jäävad neis kohtades alles sularaahaautomaadid ning mõnda kohta lisame ka sularaha sissemakseautomaadi,“ selgitas Ilisson.
„Suletud kontorite kõik arvutid annab pank tasuta kohalikele avalikele internetipunktidele, et ka neil, kel pole kodus internetti, saaksid oma finantsasju ajada avalikus netipunktis,“ lisas Ilisson.
Ilissoni sõnul teevad kliendid praegu 98% tehingutest läbi erinevate elektrooniliste kanalite, mis tähendab, et muudatused on hästi vastu võetud ning kliendid ootavad arengut just n-ö mugavusteenustes. "Meie astume oma klientidega ühte sammu ja panustame rohkem just nende kanalite arengusse, mida kliendid eelistavad,“ lubab Ilisson.
Üks aspekt kontorivõrgu vähendamise juures on ka maailmamajanduses valitsev ebakindel olukord ning sellest tingitud kulude kokkuhoid. „Põhimõte on, et tahame majandada ökonoomselt ning seetõttu kohandame ka kontorivõrgu vastavaks üldisele majandus- ja pangateenuste kasutamise aktiivsusele. Oleme nii talitanud juba 2007. aastast ja järk-järgult astunud järgmisi samme koos arengutega üldises majanduses,“ märkis ta.
“Soovitame kõigil meie klientidel, kes on suletavate kontorite kliendid, astuda lähikuudel kontorist läbi ning vaadata oma lepingud üle, et oleks olemas kõik vajalik e-kanalite teel pangateenuste kasutamiseks,“ lisas Ilisson.
Swedbankil on praegu 63 kontorit üle Eesti, 1. aprilliks jääb neid alles 58.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.