• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,14%5 705,89
  • DOW 300,17%42 096,15
  • Nasdaq −0,29%17 961,46
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,11
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,14%5 705,89
  • DOW 300,17%42 096,15
  • Nasdaq −0,29%17 961,46
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,11
  • 09.01.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air ootab pikamaalendude avamisega

Estonian Air keskendub jätkusuutlikule ja pragmaatilisele kasvule.
Vaja on tugevdada positsiooni peamistel turgudel, nagu Baltimaad, SRÜ riigid ja Põhjamaad. Küsimusi pikamaalendude kohta esitatakse sageli. Tehniliselt on see saavutatav ja mõistlik on eeldada, et otsuse vastuvõtmise ja esimese pikamaalennu vahele jääb vähemalt 18 kuud ettevalmistusaega.
Meil on nii tugevusi kui ka nõrkusi. Viimaste hulka võib liigitada Eesti väikese rahvaarvu ja väikese koduturu. Tugev külg on geograafiline asend, mis võimaldab olla atraktiivne ligi 200 miljardile inimesele Euroopas, et pakkuda lühimat teed Aasiasse lendamiseks (ja miljardile inimesele Aasias Euroopasse lendamiseks). Samuti miljard inimest, kes võiks Tallinna kaudu Põhja-Ameerikasse lennata.
Finnairi tugevused ja nõrkused on samad ning nende ärimudel on olnud jätkusuutlik. Põhjanaabritel on suurepärane bränd ja kahtlemata on neil Aasia lendudes edumaa. Samas pole neil sarnast eelist näiteks Põhja-Ameerikas.Estonian Airil on madal ja konkutentsivõimeline kulubaas.
Kliendid lähtuvad otsustamisel teenustest ja hinnast, lennugraafikust, pardateeninduse tasemest jpm. Tarbijakäitumine, vajadused ja ootused muutuvad kogu aeg. Uued tulijad on saavutanud märkimisväärse turuosa, sest nad on võtnud kliendivajaduste suhtes pragmaatilise hoiaku.
Pakkuda lende ilma kindla kliendibaasita on finantsiliselt riskantne. Riski on võimalik vähendada ja hallata, kui töötada välja tugev lennuliinivõrgustik. Estonian Air on hiljuti lisanud lennusagedusi ja sihtkohti.
Lõuna-Soome piirkond on Finnairi liinivõrgustiku arendamisest palju kasu saanud. Helsingi linna ja lennujaama ümbrus on täis uuenduslikke kasvule orienteeritud ettevõtteid. Lennujaama ümbritsevat 42ruutkilomeetrist maa-ala kutsutakse Aviapoliseks. See on populaarseim ärikeskus Soomes, mis edestab isegi Helsingi kesklinna ning annab tööd 35 000 inimesele.
Pikamaalende on alati peetud korraliku lennufirma lahutamatuks osaks. Sellel on sarnane maik, nagu ütlusel, et riik või linn on tsiviliseeritud maailma osa siis, kui seal tegutseb McDonald’s. Paar viimast aastat on meid sundinud küsima, mis on oluline. Estonian Airi eesmärk on pakkuda tulu aktsionäridele. Aktsionäride tulu on otsene (kasumlikkus) ja kaudne (transpordivõrgustik). Kas minu uusaastasoov on pikamaalennud? Ei. Kas need tulevad? EA jälgib tähelepanelikult võimalusi. Kui aeg on sobiv, tulevad ka pikamaalennud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.09.24, 18:11
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas?
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele