Venemaa võib tõusvate kütusehindade tõttu võtta mootorikütuse hinnataseme stabiilsena hoidmiseks kasutusele nafta hinnaga seotud kütuseaktsiisi.
Venemaa föderaalse antimonopoolse teenistuse FAS poolt välja töötatud ettepaneku kohaselt sõltuks mootorikütuse hind sellest, kui suur on toornafta hind, vahendab auto24.ee väljaannet motor.ru.
Kui naftabarreli hind jääb alla 70 dollari, kehtib tavaline aktsiisimäär. Barreli hinna kerkimisel kuni 140 dollarini sõltub aktsiisi suurus eelmise kuu nafta hinnast. Toornafta hinna kerkimisel üle 140 dollari barreli eest nähakse juba vajadust aktsiisi oluliseks vähendamiseks.
Kui hetkel on toornafta hind 117,09 dollarit barreli eest, siis uue arvestuskorra kohaselt peaks aktsiis bensiinilt Euro 3 langema praegu makstavalt 5,6 rublalt liitri kohta 4,58 rublani.
Möödunud aastal kasvas mootorikütuse hind Venemaal 16 protsenti, ulatudes 26,62 rublani (0,68 eurot) liitri kohta. Selle aasta alguses seoses presidendivalimiste eel sõlmitud kokkulepetega kütusehinnad küll "külmusid", kuid on nüüd taas jätkanud oma kasvu.
Seotud lood
Alljärgnevalt bensiini keskmised liitrihinnad eurodes ELi riikide tanklates märtsi lõpu seisuga.
Eeloleval kevadel ja suvel on Moskvas oodata mootorikütuse defitsiiti, kuna peamist linna kütusetehast toitev torujuhe on avariiohtlikus olukorras.
Lähenevate presidendivalimiste eel külmutati Venemaal kuni märtsi lõpuni mootorikütuse hinnad detsembrikuisele tasemele.
Konkurentsi tugevdamiseks ja hindade alandamiseks tahavad Venemaa poliitikud asutada naftatootjaist sõltumatu rafineerimistehase, kirjutas ajaleht Kommersant.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele