Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piloodid: ärge lennake Turkish Airlinesiga

    Mullu ja tänavu Euroopa parimaks lennufirmaks valitud Türgi Turkish Airlinesi hoogsal kasvul on ka tumedam pool – kiire laienemise käigus tööle võetud suure hulga pilootide kompetentsus jätab pehmelt öeldes soovida.

    Taani ajalehe Politiken käsutuses on lennufirma sisekasutuseks mõeldud raportid, kust leiab pika nimekirja vigadest, mida Turkish Airlinesi piloodid on teinud, vahendab reisiportaal trip.ee.
    13 Turkish Airlinesi mittetürklastest pilooti ja isegi lennufirma ohutusnõunik on arvamusel, et tänu ebakompetentsetele pilootidele ja turvaprotseduuride eiramisele on Türgi lennufirmaga selgelt ohtlik lennata. Allpool on mõned arvamused, mida mitte-türgi päritolu piloodid on Turkish Airlinesi pilootide kohta jaganud.
    "Ma olen lennanud mitme kapteniga, kelle kogu ingliskeelne sõnavara piirdub sõnadega "vasakule", "paremale", "tõusta", "laskuda" ja "pole probleemi"."
    "Turkish Airlinesi piloodid on kurikuulsad oma viletsa inglise keele poolest. Lihtsalt piinlik on Turkish Airlinesi lennukiga mõnes välisriigi lennujaamas maanduda."
    "Lendasin kord türgi piloodiga, kes ei osanud üldse inglise keelt. Me ei saanud omavahel rääkida. Ta oli lennuki kapten ja see lihtsalt ei ole ohutu, kui kapten ei räägi inglise keelt. Niikaua kui asjad lähevad normaalselt, pole see ehk tõsine probleem. Aga kui peaks juhtuma mingi probleem, siis pead sa suutma ennast väljendada suuremas ulatuses kui lihtsalt standardväljendid. Olukord oleks eriti problemaatiline, kui midagi on valesti ja sul oleks vaja suhelda inglise keeles või kui keegi vajab abi."
    "Paljude Türgi pilootide keeletase on nõrk. Nad ajavad numbreid segamini ning edastavad lennujuhtimiskeskusele valesid sõnumeid. Näiteks aetakse segamini numbrid 2 ja 3. Mul on Türgi pilootidega olnud mitu juhust, kus anti käsklus laskuda kõrgusele 2300 jalga, kuid piloot sai aru, et vajalik lennukõrgus on 3200 jalga. Ükskord me olime teel ühte Euroopa linna. Türgi piloot lendas, mina rääkisin raadio teel. Piloot ajas numbrid sassi ning alustas pööramist liiga vara. Olime jõudnud juba 45 kraadi keerata, enne kui mul õnnestus lennuk tagasi õigele marsruudile tuua. Lennujuht ütles: "Turkish Airlines, liigute vales suunas!" Selliseid asju juhtub üsna tihti."
    Üks piloot kirjeldab oma kogemusi lennusimulaatori treeningult: "istusin Türgi piloodi kõrval. Tema inglise keele oskus oli sisuliselt olematu ning ta polnud võimeline minuga rääkima. Kui alarm tööle hakkas, ei saanud ta aru, mille kohta see käib. Näiteks kui alarm viitab madalale õlirõhule mõnes mootoris, siis pead sa võtma kontrollnimekirja, mis seletab, mida sellises olukorras tuleb teha. Ta ei saanud aru, et ma palusin tal kontrollnimekirja võtta. Samuti ei saanud ta aru, mis sinna kirjutatud on. Kuid sellised asjad ei andnud põhjust teda vallandada."
    Muuhulgas kirjeldavad Politikeni käsutuses olevad materjalid, kuidas 2010. aastal maandus üks Turkish Airlinesi lennuk valesse lennujaama, kuna piloodid kas ei lugenud või ei mõistnud neile antud juhiseid.
    Välispilootide hinnangul on umbes pooled Turkish Airlinesi pilootidest täiesti ohtlikud, eriti just vanemad inimesed, kelle inglise keel on puudulik ning kes sisuliselt on minetanud oskuse ilma autopiloodita lennata. 20% on keskpärased ega saaks töötada üheski Põhjamaade lennufirmas. 30% on heal tasemel, enamasti just nooremad piloodid. Nende inglise keel on hea ning nad mäletavad koolitustel õpitut.
    Samas on Turkish Airlines teinud viimastel aastatel läbi muljetavaldava arengu. Regulaarselt lisandub uusi sihtkohti – hetkel eelkõige Aafrikas – ja tõstetakse teeninduse kvaliteeti. Lennufirmade kvaliteeti monitooriv Skytrax valis Turkish Airlinesi reisijate hinnangute põhjal Lufthansa ja Swissi ees tänavu Euroopa parimaks lennufirmaks. Samal kohal olid türklased ka eelmisel aastal. 
    Turkish Airlines on ainus Euroopa lennufirma, mis on suutnud maailma parimate lennukompaniide edetabelis püsida viimased kaks aastat järjest. Türgi lennufirma on asutatud 1933. aastal. Ligi kümne aasta jooksul on ettevõttes toimunud märkimisväärne ümberkujundamine, kuna 2003. aastal loobus valitsus üle poolest oma osalusest lennufirmas. Viimastel aastatel on Turkish Airlines kasutanud agressiivset turundusstrateegiat. Telereklaamides on kasutatud ülemaailma tuntuid nägusid nagu näitleja Kevin Costner ja tennisestaar Caroline Wozniacki.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Airbus sõlmis Türgiga ligi 20 miljardi dollari suuruse tarnelepingu
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti väikelinnas on ohus 650 töökohta. "Tuleb pikk kohtuasi"
Kui Kiviõli Keemiatööstuse põlevkiviõlitehas ei täida järgmiseks aastaks keskkonnaameti nõudeid, peab see tegevuse lõpetama. Tehase direktor plaanib nõuded kohtus vaidlustada.
Kui Kiviõli Keemiatööstuse põlevkiviõlitehas ei täida järgmiseks aastaks keskkonnaameti nõudeid, peab see tegevuse lõpetama. Tehase direktor plaanib nõuded kohtus vaidlustada.