Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Ei taha ettevõtjatele ebamugavusi!"

    "Kui oli viimane tõsine talv, siis ettevõtjad kurtsid, et jäämurde pikaajalise lahenduse puudumine mõjub laastavalt Eesti konkurentsivõimele. Nüüd, kus me tahame asja lahendada, väidetakse seda uuesti. Mina majandusministrina ei tahaks ettevõtjatele ebamugavusi tekitada," lausus minister Juhan Parts.

    Seitse suurettevõtjat kirjutasid avalikus ühispöördumises poliitikutele Kaja Kallasele, Sven Sesterile ning majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile, et valitsus on tekitanud tõsist kahju Eesti investeerimiskliimale, riigi rahvusvahelisele konkurentsivõimele ning ettevõtluskeskkonnale. Ettevõtjate kinnitusel on investorite põhimureks tõsiasi, et  valitseb ettearvamatuse õhkkond ning keegi ei tea, missugune tasu, maks või ettevõtlustingimus võib üleöö ja ebanormaalselt suurel määral muutuda. Näitena toodi välja meresõiduohutuse seaduse muutmise algatamine valitsuses.
    Küsimustele vastab minister Juhan Parts:
    Mida arvate ettevõjate pöördumisest?
    Selle pöördumise tagamaa on täna valitsuse poolt riigikogule menetlemiseks esitatud meresõiduohutuse eelnõu.
    Eks me peame arutelu jätkama, me teame ettevõtete tõstatatud küsimusi. Eks eesmärk on ju see, et meil oleksid veeteed niimoodi hallatud, et soodustaksid Eestisse investeerimist ja tõstaksid konkurentsivõimet. Alternatiiv on see, et meie veeteed pole hallatud piisavalt, ma pean eelkõige silmas siin jäämurdja võimekust, milles on teatud augud, ja need võimendavad meie transpordikoridori usutavust, konkurentsivõimet ja investeeringuid. Mina pööraksin selle kõik praegu isegi risti vastupidi. Jah, me teame, et ettevõtjad pole nõus pakutud tasumääradega, kuid ka sellel on mitu seletust ja ma olen kindel, et arutelu riigikogus ka jätkub.
    Kas on võimalik leida lahendus, mis rahuldaks ka ettevõtjaid?
    Ettevõtjatega tuleb leida lahendus. Ma kutsuksin üles transpordisektoriga seotud ettevõtjaid sisuliste lahenduste otsimisele. Probleem on selles, et meil puudub jäämurdjavõimekus. Teine probleem on see, et me oleme oma jääteid hallanud nii, et oleme sunnitud kasutama muid eelarvevahendeid, mis pole päris korrektne. Usun, et kõik ettevõtjad, sadamad, logisitikud, kõik, kes sellega seotud, saavad aru, et pikaajaliselt usaldusväärne jäämurdjavõimekus on kriitiline tegur. Seni on see baseerunud lühiajalistele lahendustele. Kuid siis on ju need samad ettevõtjad esimesed, kel on kõige suurem mure! Muidugi me võime elada üks päev korraga ja mõelda, et äkki jääd ei tule. Kuid transpordisektor saab oma äri ehitada üles sellele, et see oleks 365 päeva kasutatav ja me suudaksime teistega konkureerida. Küsimus pole selles, et tasud on ülemäära suured, vaid me peame leidma probleemile lahenduse. Ekspertide hinnangul võib tasude tõstmine tunduda numbriliselt suur, aga me peame vaatama kogu transpordiahela maksumust. Kui täna võrrelda meie tasusid Soome sadamate omadega, siis seal on hinnad 10-15 korda kõrgemad.
    Lahenduse leidmine on otseselt ettevõtjate huvi. Täna pole lahendus see, et riik vaadaku kuskile mujale. See eelnõu tõstab pikas perspektiivis Eesti transpordikoridori usaldusväärsust ja võimekust.
    Ettevõtjad väidavad pöördumises, et see mõjub siiski vastupidi.
    Nojah, see ongi arutelu koht. Me peame vaatama transpordikoridoride kulusid konkreetse teenuse lõikes. Kui oli viimane tõsine talv, siis kurtsid ettevõtjad, et jäämurde pikaajalise lahenduse puudumine mõjub laastavalt Eesti konkurentsivõimele. Nüüd, kus me tahame seda lahendada, väidetakse jälle sama. Me tahame seda ju lahendada! Mina majandusministrina ei tahaks ettevõtjatele ebamugavusi tekitada, meie tahame püsilahendusi.
    Kuid hetkel tundub, et konsensust ei tule sel teemal?
    Oleneb, millised need lahendused on. Tuleb arutada ja lahendus leida. Veeteede tasu on väike osa transpordiahelast. Me peame seda funktsiooni täitma, oma veeteed korras hoidma, seda tuleb kuidagi teha. Siin pole lihtsalt muud valikut. Alternatiiv oleks teha mitte midagi. Ma ei arva, et see on mõistlik lahendus, et iga sadam võtab jäämurdja võimekuse lahendamise enda peale eraldi. See tuleb kordades kallim.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.