• OMX Baltic−0,06%297,19
  • OMX Riga0,5%921,17
  • OMX Tallinn−0,11%2 024,58
  • OMX Vilnius0,21%1 221,08
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,07%9 281,89
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,89
  • OMX Baltic−0,06%297,19
  • OMX Riga0,5%921,17
  • OMX Tallinn−0,11%2 024,58
  • OMX Vilnius0,21%1 221,08
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,07%9 281,89
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,89
  • 30.10.12, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tagasilöök Leedu tuumajaamale

Leedu parlamendivalimiste järel kõige tõenäolisem valitsusjuhi kandidaat Algirdas Butkevicius ütles eile, et ei toeta Visaginase tuumajaama projekti praegusel kujul – selle asemel peab poliitik prioriteediks LNG terminali ehitamist võimalikult kiires tempos.
Butkevicius väitis eile, et tuumajaama projekt on valminud kiirustades ja nii need asjad ei käi, ehkki põhimõtteliselt ei ole tal tuumaenergeetika vastu midagi. Leedu uue valitsuse toetuseta on aga tõenäoline, et 2020. aastaks ei suudeta uut jaama valmis ei ehitada, nagu plaanid praegu ette näevad, kirjutab tänane Biznes&Baltija.
Ka Leedu avalik arvamus on tuumajaama vastu, näitas paralleelselt valimistega läbi viidud rahvaküsitlus.
5 mld eurot maksvas projektis on Leedu partneriteks Läti ja Eesti ning strateegiliseks investoriks Jaapani Hitachi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tuumajaama asemel on Butkeviciuse sõnul prioriteet hoopis veeldatud maagaasi terminal Klaipeda sadamas, mis peaks tööle hakkama 2015. aastast.
„See on projekt number üks ja tuleb realiseerida võimalikult kiiresti,“ ütles Butkevicius, kelle sõnul ei oleks terminal üksi Leedu jaoks, vaid regionaalse tähtsusega. Teiste Balti riikide kaasamine projekti muudaks selle majanduslikult tasuvamaks ning siis võib olla võimalik saada sellele ka ELi toetusraha.
Kaldarajatiste maksumuseks on hinnatud 200 mln eurot ning kümneaastane tankeri-regasifitseerija rent nõuaks täiendavad 530 mln eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele