• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 21.11.12, 17:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asjatundjad: internet on tarbijatele nii võimalus kui väljakutse

Tallinnas täna lõppenud tarbimiskeskkonna arengu konverentsil kõnelenud eksperdid tõdesid, et internet annab tarbijatele paremaid võimalusi oma huvide eest seismiseks, kuid on samas ka väljakutseks, edastas tarbijakaitseamet.
„Tarbijatel on läbi võrgu võimalus teha end kuuldavaks,“ sõnas Tartu Ülikooli rahvusvahelise ettevõtluse professor Urmas Varblane, viidates eelkõige jõule, mis peitub sotsiaalmeedias kogemuste ja arvamuste vahetamises. „Reklaame usaldab vaid 14% inimestest, kuid teiste tarbijate arvamusi ligi 70%.“
IT-spetsialist Henrik Roonemaa nägi virtuaalses tarbimiskeskkonnas ning seal levitatavate digitaalsete kaupade puhul ka murekohti. „Kõik on seni hästi, kui asjad toimivad, aga kui tekivad probleemid, siis seisan ma üksi vastamisi suure ja anonüümse Amazoni või Google`iga.“  Lisaks tõi ta välja, et Eesti tarbijad ei saa osa paljudest virtuaalse tarbimiskeskkonna hüvedest – maailmas on palju ostukeskkondi, mis on siinsetele tarbijatele suletud.
Internetikaubandust, sh piiriülest kaubandust pidasid Eesti tarbijate jaoks üheks olulisemaks küsimuseks ka konverentsi diskussioonipaneelis osalenud Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Hannes Rumm, kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts ning tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kui turu väiksuse pärast ei taha paljud ettevõtted füüsiliselt Eestisse tulla, siis võiksime teha tööd selle nimel, et kõik virtuaalse turu võimalused oleksid meie tarbijatele avatud,“ ütles Sooniste.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele