• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 06.12.12, 09:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Tegu on sõbra päästmisega"

"Tegu on vennaskonnaga, kus päästetakse sõpra," kommenteeris lennunduskoolitaja Rein Porro laevaehitaja Baltic Workboatsi omaniku Märten Vaikmaa eralennuki intsidendi uurimist.
Vaikmaa 25. augusti lennuintsident Tallinna-lähedases õhuruumis ei kvalifitseerunud majandusministeeriumi haldusalas tegutseva ohutusjuurdluse keskuse hinnangul tõsiseks vahejuhtumiks ning juurdlust sellega ei kaasnenud, kuigi kahe lennuki kokkupõrkest lahutas neli sekundit ehk 63 meetrit.
"Raskusastme poolest kvalifitseerus see intsidendiks, mitte tõsiseks intsidendiks," ütles komisjoni juhtinud Jens Haug Meie Maale ning lisas, et juhtumi kohta avaldatud faktiline materjal ei sisalda ühtegi hinnangut ning seetõttu jutt "Vaikmaa jaoks positiivsest" lahendist jääb ajakirjandusliku diskursuse valdkonda.
Kogenud piloodi ja lennunduskoolitaja Rein Porro – kelle instruktor ja lennuõpilane olid sündmuse teiseks osapooleks – arvates on ohutusjuurdluse keskuse materjalid suuresti võltsing.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui Rein Porro tellib radaripilte, et tõestada komisjoni töö ebaõnnestumist, siis Märten Vaikmaa ise viitas lennuliikluse korraldusele Tallinna kohal: "Oluline ju on, et sarnaseid juhtumeid – või märksa hullema lõpuga – ei toimuks, tuleks teha mõned otsused lennunduses."
Märten Vaikmaa on Saaremaal töölaevu tootva Baltic Workboatsi 50% aktsiate omanik. Samuti kuulub ta Estonian Airi nõukogusse.
Vaikmaa BE36 Beechcraft Bonanza on alatiivaline, ühemootoriline, kuuekohaline lennuk. Saaremaa ettevõtja lennukogemus on 400 tundi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele