• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.11.12, 12:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Airi nõukogu liige pääses napilt surmasuust

Asjaosaliste hinnangul puudus sekund-poolteist traagilisest lennuõnnetusest Tallinna lähistel, mille üheks osaliseks oli Baltic Workboatsi suuromanik, Estonian Airi nõukogu liikmest erapiloot Märten Vaikmaa.
Vaikmaa juhitud väikelennuk Beechcraft Bonanza 36 kolme reisijaga pardal pidi Tallinna lennujaamast 7 km lõunas peaaegu kokku põrkama ASi Pakker Avio õppelennukiga, mille tagajärjel oleks võinud hukkuda neli inimest.
"Vahejuhtum oli," möönis Vaikmaa Meie Maale ning kinnitas, et tema lennukis oli tol augustiõhtul veel kaks inimest, seejuures mõlemad professionaalsed piloodid. "Kuid minu poolt poleks korrektne enne sõltumatu uurimise lõppu neid asjaolusid kommenteerida," lisas ta ning ütles, et on oma raporti kirjutanud.
"Situatsioon oli selline, et meie masin oli õhus, õppelennul. Ning Vaikmaa lennuk tormas neile selga. Kokkupõrkeni jäi sekund-poolteist. See kõik leidis aset meie harjutusalas," kirjeldas Pakker Avio teooriakoolituse juht, endine Estonian Airi piloot Rein Porro.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Porro lisas, et 25. augusti juhtum tuli tema poolt avalikuks seetõttu, et Eesti Raadiole intervjuud andes viis saatejuht jutu Estonian Airi nõukogu tegevusele ning seetõttu ei suutnud ta oma endise õpilase hilisema käitumise tõttu vaiki olla. "Lendurina ja lennundusspetsialistina on ta aga paraku erapiloodi tasemel. See aga ongi see, mida ma tahtsin seoses Estonian Airi nõukogusse tagasivalimisega öelda," märkis Porro.
"Minul on loomulikult oma arusaam asjast," ütles Vaikmaa. "Aga las kohtus uurijad teevad otsuse, ei tahaks oma versiooniga neid mõjutada," lisas ta.
Märten Vaikmaa oli oktoobris ilmunud Äripäeva rikaste TOPis 14 miljoni euroga 153. kohal, otse Arti Arakase ja Jüri Mõisa ees. Temale ja edetabelis mõni koht tagapool asuvale Margus Vanaseljale kuulub Saaremaal Nasval asuv laevatehasBaltic Workboats. 2000. aastal tegevust alustanud firmas on toodetud üle saja laeva.
Selle aasta suvel määras majandusminister Juhan Parts Vaikmaa Estonian Airi nõukogu liikmeks. Ta on otsapidi seotud ka lennundusäriga, sest Vaikmaaon osanik väikeses firmas Nordic Aircraft Service, mis hooldab ja remondib väiksemaid lennukeid. Töö rohkusega ei saa see ettevõte aga kahjuks kiidelda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele