See laen tagaks omakorda laenu pankadelt, et ehitada valmis kolmas Oasis-tüüpi kruiisilaev, kirjutab Helsingin Sanomat.
Soome peaminister Jyrki Katainen kritiseeris nädalavahetusel Yleisradios laevaehituses valitsevat ebatervet konkurentsi, kus ettevõtete asemel võistlevad tellimuste saamiseks omavahel hoopis riigid.
STX Finlandi asedirektori Jari Anttila sõnul on kaalul 20 000 inimtööaastat. Taolise aluse kavandamiseks kulub aasta ja ehitamiseks kolm aastat. Turus on varem juba ehitatud kruiisifirmale Royal Caribbean Cruises kaks Oasis-tüüpi alust ning Anttila sõnul oleks valitsuse risk väike.
Tellimuse kogumaksumus on umbes miljard eurot. Taoliste tellimuste puhul makstakse tavaliselt 20% rahast lepingu sõlmimisel ja ülejäänud 80% aluse üleandmisel.
Kuna rahastamisküsimused on Soomes veel lahtised, on tellija pakkumist küsinud ka Prantsusmaa laevaehitajatelt.
Soome küsib kirjas Euroopa Komisjonile, mis liiki abi Prantsusmaa võis anda laevaehitusfirmale STX France, mis läinud aasta lõpus soomlaste eest suure kruiisilaeva tellimuse ära napsas.
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.