Nõudlus Subaru autodele, eriti USAs, on tõenäoliselt varsti suurem kui firma toota suudab, mistõttu firma prognoosib keskpika müügieesmärgi täitmist oodatust kaks aastat varem.
2013. aasta esimese kolme kuu tugevale müügile järgnes 25% hüpe aprillis, misjärel Subaru omanikfirma Fuji Heavy Industries on veendunud, et ei lööda mitte ainult käesoleva aasta 365 000 auto müügieesmärki vaid ületatakse ka 2016. majandusaastaks ette nähtud 380 000 auto müügieesmärk.
Firma optimism peegeldub tugevast USA müüginumbritest, kuhu firma müüb umbes pool enda autodest ning kus on enda müüki suudetud suurendada viimased viis aastat, vahendab The Wall Street Journal.
Küll aga hoiatas Fuji Heavy tegevjuht Yasuyuki Yoshinaga, et firma ei suuda täiel määral tugevat nõudlust enda jaoks ära kasutada piiratud tootmisvõimsuse tõttu. Tema sõnul võib uue disainiga Forester müüa sel kuul 10 000 ühikut (eesmärk on 8000 Foresteri kuus), kuid ainult siis, kui firma suudab nii palju toota. Kõik maasturid toodab firma Jaapanis ja ekspordib sealt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui olukord jätkub, siis me oleme silmitsi tootmispuudujäägiga," ütles Yoshinaga.
Subaru enda USA müügiprognoos oli niigi 8,6% kasv võrreldes aasta varasemaga, kuid 17,4% müügikasv eelmise aastaga võrreldes viitab sellele, et tegu saab olema rekordilise aastaga Jaapani autotootjale. Aprilli müük oli eriti tugev tänu märtsis välja tulnud uue disainiga Subaru Foresterile.
Yoshinaga sõnul peab firma USAs seadma uued müügieesmärgid, sest tõenäoliselt lüüakse keskpikka müügiprognoosi juba sel aastal. Esimese nelja kuuga on Subaru müünud USAs 125 470 autot.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!