• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 03.04.13, 13:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüük tõmbas märtsis pidurit

Uute autode müük kasvas märtsis 4% võrra ehk aasta esimesest kahest kuust aeglasemalt.
Eesti Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmeil anti märtsis klientidele üle 1612 uut sõiduautot ja 273 tarbesõidukit ehk 5% enam aastatagusega märtsiga võrreldes. Sõiduautosid müüdi esimese kvartaliga 4678 ehk mullusest 4% võrra enam.
Jaanuaris-veebruaris kasvas automüük kümnendiku võrra.
AMTELi juhi Arno Sillati kommentaar kuu- ja kvartalitulemustele:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- markidest tegi teistele tulemuse ette Toyota 200 autoga, järgnesid Honda 178 ja Nissan 134. Senised põhilised esikolmiku firmad VW ja Škoda jäid seekord mõnevõrra maha. Toyota juhib ülivõimsalt ka kvartali kokkuvõttes, omades praktiliselt 13% turuosa.
- eraisikute osakaal sõiduautode ostjate hulgas oli 38% ja see tundub olevat tõusev trend. Müüdud sõiduautodest on bensiinimootoriga 63,2% (nende hulgas ka bensiinihübriidid), diislid 34,8% ja 2% elektriajamiga.
- tarbesõidukitest tegi parima müügi Peugeot, kelle trumbiks oli edukas turundus kõigis kaubikute segmentides. Ka järgmised, Citroen 36 ja VW 30 autoga katsid väiksemaid tarbesõidukite klasse ühtlaselt.
- rasketehnika osas oli edukaim Volvo 23 veoki ja bussiga, järgnes Scania 21 ja MAN 17 ühikuga. Kokku müüdi 60 veoautot ning 22 bussi, kõik diiselmootoriga.
- põhiosa tarbesõidukitest olid diiselmootoriga, bensiin leiab kasutamist väikekaubikute sektoris.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele