• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,05%38 808,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,05%38 808,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • 21.01.14, 05:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamitööstuse salaboonused

Esimest korda on hakatud rääkima reklaamiäri salapärasest tasustamismudelist, mida on nimetatud ka legaalseks altkäemaksuks.
On kirjutamata seadus, et meediaagentuuridele tuleb maksta salapärast boonust ehk kickbacki ehk agency volume bonus´t (AVB), mida meediaagentuuride assotsiatsiooni juhatuse liige tuliselt eitab, ent liikmed tunnistavad. Sellist mahuboonust agentuuride tasustamisel kasutatakse nii meediaettevõtetes kui ka jaekaubanduses ja teisteski valdkondades.
Esimest korda avas diskussiooni reklaamitööstuse tasustamismudeli omapäradest endine meediaagentuuri MediaCom juht Janeck Uibo, keda peetakse ka kickbacki maaletoojaks. Uibo selgitas avameelset teemakäsitlust sellega, et kuna ta meediaagentuuris enam kaasa ei löö, on tal lihtsam ülejäänud maailmale distantsilt selgitada, kuidas ja kes tegelikult maksab kinni näiteks telekanalites jooksva reklaami ja kuidas see reklaamiturgu nn alla veab.
Jaanuari alguses kirjutas Äripäeva teemaveebis BestMarketing endine MediaCom juht ja nüüdne Postimehe turundusdirektor Janeck Uibo, et meediaagentuuridele ei maksa suuresti palka mitte klient, vaid meediakanal. "Ebamugav teema kõikidele osapooltele," nentis Uibo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Klient maksab meediaagentuuridele vahendustasu enamasti null kuni kolm protsenti tehingust, ent põhitasu tuleb agentuuride väitel meediakanalilt või rahvusvaheliselt ketilt. Kui meediaagentuuride vahendustasu kliendi reklaamimahu pealt on suurusjärgus 0 kuni kolm protsenti, enamasti üks protsent, siis millest agentuurid elavad ja kuidas on võimalik seejuures teenida kasumit? Turuosalised väidavad, et agentuuride kasumi toobki neile nn legaalne altkäemaks ehk agency volume bonuses ehk kickback.
Kas ja kuidas kommenteerivad meediaagentuuride juhid seda teemat, loe tänase Äripäeva paberlehest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele