• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 05.09.13, 14:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Praamifirma juht kaotaks reisijapileti

 Mandri, Muhumaa, Hiiumaa ja Saaremaa vahelist laevaliiklust korraldava Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul võiks praamidel kaotada reisijapileti.
Kuivastu-Virtsu liinile on tema sõnul lähiaastate perspektiivis vaja tippaegadel kolmandat laeva ning kaugemas perspektiivis võiksid laevad väljuda iga 20 minuti järel.
"See eeldab uut laeva ning riigi poolt kehtestatud tänase keerulise piletimüügikorralduse olulist lihtsustamist – mõistlik oleks rakendada sama hinnastamist, mis oleks sillagi puhul, ehk pilet oleks ainult sõidukil, mitte eraldi reisijatel. Praegu kulub ühe laevatäie piletite müügiks tippaegadel täpselt väljumiste vahe jagu aega ehk 35 minutit," rääkis Treiel.
Hiiumaa külaliste arv on oluliselt kasvanud, näiteks tipp-päevadel on teenindatud sõidukite arv hüpanud varasemalt 800-lt koguni 1200-le. "Heltermaa-Rohuküla liinil on vaja kaht suurt parvlaeva Hiiumaa-sugust laeva. Esmalt tuleb süvendada kanaleid ning seejärel saaks kahe suure laevaga panna väljumised käima iga tunni ja 10 minuti tagant. See võimaldaks suurendada liini võimsuse praeguse graafikuga võrreldes pea kahekordseks," selgitas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõelda tuleb ka teise Hiiumaa liini – Triigi-Sõru – peale. "Ka seal on tänane võimsus end nõudluse juures ammendanud. Tuleb ehitada uus laev, mis on olemasolevast laevast suurem. Samuti tuleb uurida, kas on üleveovõimsust võimalik suurendada uute sadamapaikade valikuga. Riik meie ettepanekul praegu selle uurimisega tegelebki," ütles Urmas Treiel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele