• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 30.08.13, 16:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: kaalume nii praamide ostmist kui ehitamist

Majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi sõnul oleks riigil mõistlik kontrollida Saaremaa ja Hiiumaa vahelist ühendust, kus senise kogemuse põhjal ei toimi konkurents või on puudujääke.
Operaator Väinamere Liinid, mis kuulub Vjatšeslav Leedo firmale Saaremaa Laevakompanii, on kahjumis, ütles Parts Kuku raadiosaates "Nädala tegija". Ministri teatel ei pea riik õigeks uute liinide juurdepanekut, vaid vedaja kapitalikulude vähendamist.
"Uutest laevadest tulnud kapitalikulu ei ole riigi mure," ütles Parts. "Meil on siin väga raske aidata, sest see on laevaomanike ja operaatori vaheline mure." Minister kummutas seni levinud väärarusaama, nagu kuuluksid laevad Saaremaa Laevakompaniile, sest praamide tegelik omanik on Saksamaa investeerimisfond, mille taga on omakorda suuremad ja väiksemad osalised.
Riik soovib 2016. aastaks jõuda nii kaugele, et korraldada hange, mille tulemusena oleks võimalik leida konkursi tulemusena operaator laevadele, mis kuuluksid selleks hetkeks riigile. Ühe võimalusena kaalutakse ka Saaremaa Laevakompanii kolme uuema praami soetamist, kui nende omanikud on nõus, kuid samuti võetakse tõsiste variantide hulka uute ehitamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Partsi sõnul on siinses piirkonnas kõvasti laevaehitusressurssi üle, sest tublisid projekteerijaid leidub Soomes, Saksamaal, Eestis, Leedus, Norras. "Oleme palju tegutsenud majandussektorina, kuidas Eesti laevaehitust tõmmata kuidagi pilti ja olla konkureeriv," lisas ta.
Silla ehituse kohta ütles Parts, et valitsuse seisukoht on senise projektiga minna samm-sammult edasi ja jätkata planeeringuga. Samas nentis minister, et silla investeerimismaksumus ulatub 500 miljoni euroni, jäädes liiga kulukaks. Võrdlusena tõi ta seitsme aasta peale jaotatud transpordi investeeringute mahu 300 miljonit euro, mis sisaldab endas lennundust, raudteed, maanteed, ühistransporti.
Ministri teatel on ka saarlaste huvi silla vastu langenud, kuna mandri ja saarte vaheline ühenduse kvaliteet on aastatega paranenud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele