Lenovo: Hiina ei ole enam tulutoov turg

Raido Neemre 22. mai 2014, 22:05

Maaima suurim personaalarvutitootja Lenovo on eesmärgiks seadnud saada globaalsekts brändiks ning pöörab oma fookuse Hiinast eemale, teatas ettevõtte finantsjuht.

Hiina on jätkuvalt personaalarvutite ja nutitelefonide suurim turg, andes kogunisti 38% ettevõtte kogukasumist. Samal ajal on Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika panuseks 25% ning Ameerika panus 21%, teatas firma.

“Ma usun, et Lenovo on täna globaalne ettevõte. Muidugi on meie suurim turg Hiina, kuid nagu globaalsete ettevõttele kohane, peame ka meie töötama erinevates riikides ning kui vaadata kasvutendentse, siis meid ootab ees potentsiaalne kasv väljaspool Hiinat,” sõnas Lenovo finantsjuht Wong Wai-Ming.

Selle kinnituseks on fakt, et Lenovo Hiina kasum kasvas 2013. aastal vaid 1,3%, samas kui Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika ning Ameerika kasum kasvas ca 30%.

Hiina oskaal Lenovo tulust oli 60-70%, kuid Wongi sõnul on riigi osakaal nüüd tunduvalt väiksem.

“See on olnud väga tulus, kuid Hiina turg on praegu 10% languses igal aastal,” sõnas ta, lisades, et nad siiski usuvad, et Hiina tulemused kasvavad koos majanduse paranemisega.

Ettevõte on üha enam hakanud keskenduma tahvelarvutite ja nutitelefonide tootmisele.

Firma eesmärk on 2015. aastaks müüa 100 miljonit nutitelefoni ning saada sellega suuruselt kolmandaks nutitelefonide müüjaks turul.

Lenovo plaanib kiirendada oma nutitelefoni äri väljaspool Hiinat asuvatel turgudel, kuid seisab silmitsi karmi konkurentsiga selliste nutitelefoni hiidude nagu Apple ja Samsung. Wong ütles CNBC-le, et väljaspool nende kahe gigandi territooriumit on veel võimalusi ning seda eriti arenevatel turgudel.

Lenovo teatas 29% aastakasumi kasvust, mida juhtis nutitelefonide müük. Ettevõte müüs 2013. aastal 50 miljonit nutitelefoni, 55 miljonit personaalarvutit ning 9,2 miljonit tahvelarvutit.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. May 2014, 22:05
Otsi:

Ava täpsem otsing