• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 11.07.14, 21:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Adidas lõi Manchester Unitedi sponsorluse Nikelt üle

Nike teatas, et ei uuenda oma järgmisel hooajal lõppevat 13-aastast lepingut  sponsoreerimaks Suurbritannia jalgpallihiidu Manchester Unitedit, märkides, et meeskond küsib liiga palju raha.
Sporditarvete tootja maksis Manchester Unitedile 2002. aastal umbes 519 miljonit dollarit õiguse eest toota tiimi vorme ja müüa nende koopiad ja teisi rõivaid avalikkusele, kirjutab New York Times.
Nüüd aga on Manchester United sõlmimas 2,3 miljardi dollarit väärt 10-aastast lepingut Nike’i rivaali Adidasega. 
Lepingu aastane väärtus on 128 miljonit dollarit ning see on väärt poole rohkem kui senine kõige kallim sponsorlusleping; Adidas maksab Hispaania tiimile Real Madridile 53 miljonit dollarit aastas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi Nike teenis 2013. aasta majandusaastal peaagu 28 miljardit dollarit kasumit, sõnas ettevõte, et Manchester Unitedi küsitud summa oli nende aktsionäride jaoks üle mõistuse suur.
“Iga partnerlus klubi või föderatsiooniga peab olema mõlemale poolele kasulik ning tingimused, mis meile pakuti uues lepingus, ei olnud Nike aktsionäridele piisava väärtusega,” teatas Nike oma pressiteates.
Kuulujuttude kohaselt läheb aastane sponsorlus Adidasele maksma ca 4,7% 2,7 miljardist dollarist, mis loodetakse saada jalgpalli riietuse müügist sellel aastal.
Adidase globaalse jalgpalli osakonna asepresident Markus Bumann märkis, et tema arvates ei tähenda Nike’i läbirääkimistest loobumine seda, et kahe rivaali vaheline konkurents muudab rõivaste sponsorluse ebamõistlikult kalliks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele