• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 05.08.14, 10:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki kehvad uudised

Tallink Grupp vedas juulis 1 092 180 reisijat, mis on ligi 3% võrra vähem võrreldes eelmise aasta juuliga, teatas laevakompanii täna.
Kehvad uudised said tänavu alguse esimese kvartali tulemuste avaldamisest, kui Tallink Grupp teatas, et teenis oma börsiajaloo suurima kahjumi, mis tuli investoritele ja analüütikutele ootamatult.
Kuigi Tallink ise põhjendas toona nõrka tulemust hooldustöödega, prognoosis Trigon Capitali varahalduse juht Heiti Riisbergi juba siis reisijate arvu vähenemist. Tema hinnangul võib Soome majanduse jätkuv nõrkus vähendada Tallinki reisijate arvu, piletimüügitulu ja pardamüüki. Nüüd jätkub langus ka kõrghooajal.
Samas suurim kadu on seni jätkuvalt Soome–Rootsi liinil, kus veeti juulis 351 005 reisijat ehk mullusega võrreldes 3,6% vähem. Eesti-Soome liinil liiklemiseks kasutas Eesti laevafirmat 542 752 reisijat, mida on 3% vähem kui läinud aastal. Väikest langust näitas eelmisel kuul ka Eesti-Rootsi (-0,5%) ja Läti-Rootsi (-0,9%) vaheline reisijatevedu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See-eest sõiduautode veos näitas Soome-Rootsi liin ainsana väikest tõusu, kerkides 0,1% võrra, 36 536 sõidukile. Samal ajal langes Eesti-Soome liinil autode vedu 6,2%, 90 657 sõidukile, Läti-Soome liinil 3,8% võrra 11 289 sõidukile ja Eesti-Rootsi vahel 0,1% võrra, 10 925 autole.
Samal ajal suurenes veetud kaubaautode maht ligi 4% võrra 24 099 ühikuni ning veetud sõiduautode maht vähenes enam kui 4% võrra, 149 407 ühikuni.
Loe Tallinki I kvartali tulemuste kohta Äripäeva artiklist "Tallink teenis madalhooajal rekordkahjumi".

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele