• OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 14.08.14, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kriisi tõttu kukub Tallinki kasum

Tallinki puhaskasum kukkus teises kvartalis kolmandiku võrra, kuna nii geopoliitilised sündmused kui ka laevade hooldustööd avaldasid laevafirma tegevusele suurt mõju.
„Viimase aja geopoliitilised sündmused Euroopas on avaldanud kontserni tegevusele mõju. Majandusaasta esimese kuue kuuga on Venemaalt pärinevate turistide osakaal märgatavalt kahanenud,“ teatas Tallink börsile.
Tallink Grupi müügitulu teises kvartalis oli 246,5 miljonit eurot, mis on 1% ehk 2,6 miljonit eurot väiksem kui mullu samal ajal. Ettevõtte puhaskasum kukkus teises kvartalis aastatagusega võrreldes 34%, 6,1 miljonile eurole. Brutokasum oli tänavu teises kvartalis 51 miljonit eurot ning see langes aastaga veidi üle 10%.
Tallinki teatel olid kasumi languse mõjutajaks laevade Star, Galaxy ja Baltic Printsess remonditööd. „Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli teises kvartalis laevade hooldustööde tõttu vähem reise,“ märgiti aruandes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallink ja tema tütarettevõtted vedasid tänavu teises kvartalis kokku ligi 2,4 miljonit reisijat, mis on 0,5% rohkem kui sama perioodi jooksul eelmisel aastal. Veetud kaubaühikute arv kahanes 1% ning veetud sõiduautode arv kasvas 0,7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Teises kvartalis langes Eesti-Soome vahelistel laevaliinidel reisijate vedu 2,7%, samal ajal kasvas veetud kaubaveoühikute arv 6,6% ning müügitulu jäi eelmise aasta tasemele. Ettevõtte teatel mõjutasid tulemusi reisilaeva M/S Star rambi parandustööd, mille tõttu laev oli aprilli kuus liinilt ära 68 reisi ning asendati vaid osaliselt. Samal ajal suurenes liinil konkurentide poolt tehtud väljumiste arv, märgiti aruandes.
Reisijate arv väheneb
Teises kvartalis langes Soome-Rootsi vahelise segmendi tulem 4,9 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 4,9 miljoni euro võrra. Firma teatel tuli langus Turu-Stockholmi liinilt, kus kahanes müügitulu, kuna kruiisilaevad Galaxy ja Baltic Princess olid korraliste hooldustööde tõttu liinilt ära. Samas tõdeti, et oli näha ka reisijate tarbimiskäitumise nõrgenemist üldises nõrgas makromajanduslikus keskkonnas.
„Samas parandas Helsingi-Stockholmi liinil tulemust uuendustööd läbinud kruiisilaev Silja Serenade. Kõrgem kliendirahulolu ning tarbimine pardal annavad kinnitust, et investeering osutus edukaks ning sellest võib oodata ärile pikaajalist positiivset mõju,“ lisati aruandes.
Tänavu on ka kontserni amortisatsioonikulu kõrgem, kuna lisandus kruiisilaev Isabelle ja muudeti osade laevade kasuliku eluea hinnanguid. Seoses sellega on teises kvartalis suurenenud kogu amortisatsiooni kulu 1,8 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Lisaks märgiti, et Tallink teeb koostöös laevakütuse tarnijatega laevadel tehnilisi ettevalmistusi, et sujuvalt üle minna 1%-lise väävlisisaldusega kütuselt 0,1% väävlisisaldusega kütusele ning vastata tuleval aastal kehtima hakkavatele uutele nõuetele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele