Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ameeriklased apelsine enam ei armasta
USA apelsinimahla müük langes kõigi aegade madalaimale tasemele ja endine hommikusöögi staar on tarbijate eelistustest välja langemas.
Samas usuvad investorid, et turu madalast apelsinitoodangust tingitud müügi vähenemine on läbi ja oranžist puuviljast saadav jook taastab söögilaual oma hiilguse. USA tarbijad ostsid juulikuus 34,96 miljonit gallonit apelsinimahla, selgub organisatsiooni Florida Department of Citrus andmetest. See on 9,2 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Alates andmete kogumisest pole nii vähe apelsinimahla veel USAs joodud.
Nõudlus apelsinimahla järgi on langenud juba aastaid, sest uuemad ja eksootilisemad joogid tulevad peale. Näiteks võib tuua granaatõuna mahlad, energiajoogid ja külmad „valmis tarbimiseks“ kohvid, mis on suure osa turust endale krabanud, väidavad analüütikud ja kauplejad. Samuti on nõudlusele halvasti mõjunud tõusvad hinnad.
Tõenäoliselt mandariinidest ja pomelotest välja kasvanud apelsinidest saadava mahla hind nõudluse vähenemise tõttu ei lange, sest apelsinide tootmine on kõvasti vähenenud – bakteriaalsed haigused on salude tootluse viinud 50 aasta madalaimale tasemele. Kui nõudlus ja pakkumine koos langevad, siis on ettevõtetel keeruline hindu alandada, ütlevad analüütikud.