• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.08.14, 11:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õhus impordikeeld lääne autodele

Venemaa võib täiendada vastumeetmeid lääneriikide sanktsioonide vastu USAs ja ELis toodetud autode impordikeeluga, kui lääs oma sanktsioone Venemaa suhtes karmistama peaks, kirjutas Vene majandusleht Vedomosti.
Osa välismaiste autotootjate jaoks pehmendaks lööki asjaolu, et neil on Venemaal tehased. Valusalt saaksid aga pihta kallimad autod nagu Daimler AG Mercedesed, mille enamik mudeleid imporditakse, vahendas agentuur Reuters.
Vedomosti andmeil konkreetseid ettevalmistusi impordikeelu jõustamiseks siiski veel tehtu ei ole.
2014. aaasta esimeses pooles moodustasid imporditud autod 27% Venemaal müüdud sõiduautodest. Veoautode ja busside puhul olid protsendid vastavalt 46% ja 13%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lääne autode impordikeeld tuleb kasuks eelkõige Aasia tootjatele. Samuti aitaks see Venemaa tootjaid.
Soome päevaleht Helsingin Sanomat kirjutab täna, et võimalikule impordikeelule on ka kodumaised põhjused - autotööstuse strateegia järgi peaks importautode osakaal aastaks 2020 vähenema 20%-le (mullu oli see 29%). Autotööstusest peab tulema Venemaa tööstuse üks tugisambaid ning nii on ergutatud välismaiseid autotootjaid maksusoodustustega impordi asemel pigem Venemaal tootmist arendama.
Venemaal tootmisesse on investeerinud nii USA Ford Motor Co, Saksamaa Volkswagen AG, Prantsusmaa Renault SA, Jaapani Toyota Motor Corp kui ka Lõuna-Korea Hyundai Motor Co. Daimleril on ühisfirma Venemaa veoautode tootjaga Kamaz OAO, kuid sõiduautosid Venemaal ei toodeta.
Autode müük on tänavu languses. Juulis vähenes autode müük Venemaal AEB (Association of European Businesses) andmeil aastatagusega võrreldes 22,9%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele