• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 01.09.14, 13:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupleja ei pea kvaliteetset kaupa tagasi võtma

Tavapoest ostetud kvaliteetset toodet ei pea kaupleja ümber vahetama ega tagasi võtma, sellist kohustust ei ole ka teistes ELi riikides, pigem on tegemist hea tavaga, teatas tarbijakaitseamet.
Ameti poole pöördub alatihti tarbijaid, kes on ostnud tavakauplusest mingi toote ning hiljem kodus avastanud, et selle suurus, värv või muu omadus neile siiski ei sobi. Tarbijad on nördinud, kui kaupleja pole nõus kaupa ümber vahetama või kaupa tagasi võtma ja raha tagasi andma.
Euroopa Liidu liikmesriikide (v.a Leedu) seaduste järgi sellist kohustust tavapoel tõepoolest pole. Kauba tagasivõtmine või ümbervahetamine on võimalik ainult siis, kui kaupleja teeb seda vastutuleku korras.
Hoolimata sellest, kas kaup on ostetud tavapoest või sidevahendi teel, on tarbijal õigus toode ümber vahetada või raha tagasi saada juhul, kui sellel esineb puudus. Kui inimene kasutab toodet mittesihipäraselt, lõhub või kahjustab seda muul moel, siis pole tegemist puudusega tootega. Kui võib siiski eeldada, et tegemist on tootmisveaga või toode ei vasta lepingutingimustele, siis on tarbijal õigus esitada kauplejale pretensioon kahe aasta jooksul alates ostu tegemisest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui tarbija kasutab pretensiooni esitamise õigust, siis on kauplejal esimese kuue kuu jooksul kohustus tõendada, kas tootel on tootmisdefekt või mitte. Pärast seda aega tasub tõendamise eest süüdi jääv pool. Kui ekspertiis tuvastab tootmisdefekti, siis on kauplejal esmalt õigus puudusega toode parandada või uue kaubaga asendada. Kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul või kui müüja tekitab ostjale asja parandamise või asendamisega põhjendamatuid ebamugavusi, võib ostja müügilepingust taganeda ehk raha tagasi nõuda.
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele